۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۰۳۰
آیت الله حسینی بوشهری:

جلوه زیبای روحانیت در چهره مقام معظم رهبری متجلی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اختلاس اخیر در کشور، سیستم نظارت در امور مالی و بانکی کشور را نیازمند تقویت دانست و با جدی توصیف کردن عزم نظام و مسؤولان در برخورد با این فساد اقتصادی، تاکید کرد: حوزه و روحانیت به هیچ وجه راضی نیست که خدشه ای به اعتماد عمومی مردم وارد شود.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگاران در یزد، با اشاره به اختلاس اخیر سه هزار میلیارد تومانی در کشور، عزم نظام و مسؤولان را در برخورد با این اختلاس جدی دانست.

وی در خصوص موضع و دیدگاه روحانیت و جامعه مدرسین درباره این اختلاس گفت: حوزه و روحانیت به عنوان سنگربان و مرزبان دین در این هفته ها همگان با نگرانی این بحث را تعقیب و دنبال کردند و در این خصوص موضع گرفته اند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص ابراز داشت: ما نمی پسندیم برای جامعه دینی و انقلابی ما مساله ای رخ دهد که اعتماد عمومی را خدشه دار کند.

وی به بیانات رهبری در دیدار با کارگزاران حج اشاره و تصریح کرد: ایشان در این دیدار گفتند «اگر مسؤولان به توصیه های چند سال قبل رهبری عمل می کردند، این اتفاق رخ نمی داد».

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه سیستم نظارت باید قوی تر شود، دنیا طلبی را یک آفت عنوان کرد و گفت: اگر مسائل دنیوی برای ما اصل شد و از معنویات دور شدیم، به طور قطع و یقین مبتلا به یک سری مسائل و مشکلات خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پیام روحانیت و جامعه مدرسین این است که آنچه باید در جامعه حاکم شود معنویت و تقوا است، تقوا را کنترل کننده این گونه مسائل دانست و تاکید کرد: اگر تقوا کنار گذاشته شود مسائل مختلفی ایجاد می شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: من فکر می کنم بیان نافذ و رسای مقام معظم رهبری و روحانیت در سراسر کشور نشان دهنده نگرانی جدی روحانیت است که ما راضی نیستیم خدشه ای به اعتماد عمومی مردم وارد شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شرایط حساس کشور، رسالت رسانه های گروهی را در برخورد صحیح با این موضوع حساس و مهم دانست و گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید سمت و سوی جامعه را به گونه ای هدایت کنند که اگر اتفاقی افتاد تصور نشود که هرچه داشته ایم از بین رفته است.

وی ادامه داد: زمانی جای نگرانی است که دستگاه قضایی و نظارت رهبری قوی نباشد، اما اگر اتفاقی افتاد و دستگاه قضایی قاطع برخورد کرد نه تنها مشکلی ایجاد نمی گردد، بلکه در جامعه امید ایجاد می شود.

آیت الله حسینی بوشهری که دبیر پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز هست، در بخش دیگری از این نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود و به تبیین نقش روحانیت در عرصه دفاع از نظام اسلامی، ارزش های دینی و باورهای اعتقادی پرداخت.

وی با برجسته توصیف کردن نقش روحانیت در تقویت باورهای دینی جامعه به ویژه نسل جوان، خاطرنشان کرد: روحانیت با وجود نقش آفرینی های بسیار و زحمات فراوانی که کشیده است همچنان خود را بدهکار مردم و دین می داند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: امروز روحانیت به دانشمندان دانشگاهی که در عرصه های مختلف انرژی، پزشکی، هسته ای و سایر عرصه ها حرکت می کنند و افتخار کسب می نمایند، می بالد؛ اساتید دانشگاه های کشور نیز نسبت به حوزویان و علما و روحانیان چنین دیدگاهی را دارند.

وی با بیان اینکه ما نمی خواهیم بگوییم وضعیت دانشگاه های ما ایده آل است، تصریح کرد: خوشبختانه در دانشگاه های کشور اقدامات خوبی انجام شده است و هرچند ما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم، اما باید همه امور را با هم مورد توجه قرار داد.

رسالت روحانیت و حوزه جهانی است

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت رسالتی جهانی دارد، افتخار روحانیت را تبلیغ دین در سخت ترین شرایط دانست و با اشاره به عطش جهانی به معنویت و کسب معارف الهی اشاره تاکید کرد: حوزه های علمیه باید با بهره گیری از تمام امکانات در راستای تبلیغ و ترویج معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) اقدام کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: امروز رهبر معظم انقلاب در خصوص موج بیداری اسلامی سخنان بسیار خوبی را ایراد می کنند، جلوه زیبای روحانیت در چهره مقام معظم رهبری متجلی است، امروز مقام معظم رهبری به عنوان تحصیلکرده حوزه برای دنیا پیام دارد و سراسر دنیا از پیام ایشان استفاده می کنند.

وی در خصوص توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه در سراسر کشور نیز با بیان اینکه ما به دنبال توسعه مدارس علمیه هستیم، گفت: البته توسعه کیفی مقدم بر توسعه کمی است و این در دستور کار ما قرار دارد و باید بودجه های مناسب در اختیار حوزه های علمیه قرار گیرد تا بتوانند پذیرش مناسبی داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: کارهای انجام نشده فراوان است، البته باید به این نکته اذعان کنیم که ما نسبت به امکانات از جمله برای اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور با مشکل مواجه هستیم، البته در جاهایی دیگر بودجه های بسیاری هزینه می شود، اما اگر درست هدایت شود در عرصه دینی توفقیات بیشتری را خواهیم داشت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات