۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۵۱۰
آیت الله شبستری:

آگاهی بخشی عامل مهم در کاهش جرائم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی می تواند در پیشگیری از وقوع جرائم مؤثر واقع شود.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم اختتامیه برنامه های هفته نیروی انتظامی در تبریز، اظهار داشت: استکبار جهانی پس از شکست در جنگ نظامی، امروز با توسل به رسانه های ماهواره ای و مجازی درصدد استحاله فرهنگی ملت های مسلمان است.

وی با تاکید بر اینکه بی تفاوتی نسبت به جنگ نرم دشمنان جایز نیست، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و امنیت برای آبادانی ایران اسلامی هستیم، از این رو دشمنان و فتنه گران داخلی و خارجی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی هستند، غافل از اینکه ملت ایران با ولایت مداری همواره پاسخی کوبنده به توطئه های مختلف داده اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ملت بصیر ایران در برابر جنگ فرهنگی بیگانگان نیز سربلند بیرون آمده اند، خاطر نشان کرد: مردم ولایت مدار، متدین و بصیر ایران اسلامی با اتکا به اعتقادات درونی و شیعی خود توطئه های دشمنان را همچون گذشته خنثی می کنند، البته آگاهی بخشی و فرهنگ سازی می تواند در پیشگیری از وقوع جرائم مؤثر واقع شود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تفاوت های رافت و قاطعیت از دیدگاه آموزه های دینی اظهار داشت: نقش پلیس در برقراری امنیت و آرامش در جامعه غیر قابل انکار است، از این رو نیروی انتظامی باید بتواند در ایجاد امنیت اخلاقی و فرهنگی نیز در سطح کشور موفق عمل کند.

وی امنیت را جزو توصیه ها و تاکیدات دین مبین اسلام دانست و افزود: در بسیاری از متون اسلامی امنیت پیش از آرامش و مسایل مالی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته که نشان دهنده ارزش و اهمیت این موضوع مهم می باشد.

آیت الله مجتهدشبستری، با بیان اینکه پلیس در برقراری امنیت باید اقتدار و صلابت داشته باشد، گفت: برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت و تنبیه متخلفان جزو آموزه های دینی است و هیچ گاه این اصل مورد انکار قرار نگرفته است.

وی برقراری امنیت و آرامش را بدون همکاری مردم غیر قابل تحقق دانست و تصریح کرد: سهیم دانستن آحاد مردم و دستگاه های اجرایی و سازمان های مختلف در ایجاد امنیت امری بسیار مهم و قابل توجه است.

همچنین سردار مسعود خرم نیا، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های فرماندهی انتظامی استان پرداخت./935/پ202/ص
ارسال نظرات