۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۶۲۷
تا پایان امسال؛

130 مرکز فرهنگی مذهبی در بقاع متبرکه مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به مستعد بودن200 بقعه متبرکه مازندران برای قطب فرهنگی گفت: تا پایان امسال 130 مرکز قرآنی و فرهنگی را در این اماکن مقدسه راه‌اندازی می‌کنیم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از راه اندازی 130 مرکز فرهنگی قرآنی در اماکن متبرکه استان خبر داد.

وی با اشاره به مستعد بودن200 بقعه متبرکه مازندران برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی گفت: در حال حاضر 70 مرکز در این اماکن مقدس راه اندازی شده و تا پایان امسال به 130 مورد افزایش خواهد یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های کلی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و عمل به تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی و قرآنی، وجود مرکزی فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان برای اداره و اجرای فعالیت‌های فرهنگی قرآنی امری ضروری است.

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: تأسیس و راه‌اندازی این مراکز به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآنی، جلب و جذب مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در برنامه‌های فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، عبادی و بصیرتی است.

وی ادامه داد: این مراکز فرهنگی قرآنی بقعه کاملاً در اختیار هیأت امناء است و با نظارت هیأت امناء اداره خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امامزادگان را محل آرامش و مأمن و تقویت روح و روان انسان‌ها دانست و افزود: ارتباط ظاهری و قلبی با نوادگان ائمه معصومین‌(ع) راهگشای بسیاری از مسائل معنوی و مادی است.

وی با اشاره به این که بقاع متبرکه در جهت تقویت ارزش ها و باورهای دینی در سطح جامعه نقش بسیار مهمی دارند، افزود: بقاع متبرکه در سطح کشور که از نوادگان ائمه معصومین(ع) هستند اعتبار معنوی به کشور ما داده‌اند.

حجت الاسلام سهرابی، خاطرنشان کرد: همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و نسبت به انجام وظیفه در برابر آنها کوشا باشیم و از جمله احساس مسؤولیت در برابر این بزرگواران آبادانی و عمرانی ساختمان‌های این اماکن متبرکه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: امامزادگان سفیران نور و چراغ هدایت هستند و وجود آنها موجب بیداری در جامعه می‌شد و بر این اساس، دشمنان به امامزادگان و اهل بیت(ع) رحم نکرند و آنها را به شهادت رساندند./950/پ202/س

ارسال نظرات