۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۹۹۳
مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

شهدا نماد کاملی از عزت و افتخار ملی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، شهدا نماد کاملی از عزت و افتخار ملی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی گرانقدرترین امانت به یادگار مانده از شهدا و امام خمینی(ره) است که می توان با پاسداری از آن عزت، شرف و پیشرفت ایران اسلامی را تضمین کرد.
شهدا نماد کاملی از عزت و افتخار ملی هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، لیدا خلیل وند، مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، در یادواره شهید سهام خیام، اظهار داشت: انقلاب اسلامی گرانقدرترین امانت به یادگار مانده از شهدا و امام خمینی(ره) است که می توان با پاسداری از آن عزت، شرف و پیشرفت ایران اسلامی را تضمین کرد.

وی در ادامه، تصریح کرد: اگر در پیچیدگی های زندگی فعلی بخواهیم از فضایل اخلاقی و انسانی سخن به میان آوریم، گرامی تر، جاودانه تر و شجاعانه تر از شهید پیدا نمی شود.

این فعال عرصه فرهنگی، با بیان اینکه نیروی انسانی در 8 سال دفاع مقدس همواره حرفی برای گفتن داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: شهدا و رزمندگان ما زمانی که چیزی برای دفاع نداشتیم، با توکل بر خدا مانع پیشرفت دشمن شدند و امروزه نیز با وجود پیشرفت های گسترده در زمینه های گوناگون به الگویی برای همه مردم آزادی خواه جهان شدند.

وی برگزاری یادواره شهدا را زمان مناسبی برای نجوا با آنان دانست و یاد آور شد: همه ما می دانیم که شهدا نیازمند برگزاری چنین یادواره هایی نیستند بلکه این ما هستیم که با برگزاری آنها باید رشادت های شهدا و رزمندگان را یادآوری کنیم.

مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه امیدواریم برگزاری این یادواره ها راهی برای ادامه راه شهیدان باشد، خاطر نشان کرد: از شهدا خواستاریم تا ما را یاد و شفیع ما در روز جزا بوده و در ادامه راهشان همراه ما باشند.

همچنین محمد بنیادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی، در بخش دیگری از این مراسم، شهیده سهام خیام را تبلور آیه والعاقبه للمتقین عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن تصریح می کند که عاقبت نیک براى پرهیزکاران و متقیان است و متقی کسی است که در زیر پرچم قرآن و اهل بیت با مقتدای خود پیمان می بندد و غیبت مبتنی بر شور و شعور را مدیریت می کند.

این فعال عرصه فرهنگی، تمسک به اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی که بر گرفته از حدیث ثقلین است باعث می شود شهیده ای کم سن و سالی همچون سهام خیام با استفاده از سنگ ریزه در مقابل دشمن بایستد و مرگ بر کفر بگوید.

مدیرکل دفتر قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، تأکید کرد: در آینده همه دنیا به این مسئله پی خواهد برد که دین و مکتب اسلام شاخص ترین و بهترین اندیشه جهانی است؛ از این رو برتری دین اسلام سبب شده تا استکبارطلبان به فروپاشی نزدیک شوند.

بنیادی، گفت: ماهواره ها سی سال در بدترین شرایط رگبار اندیشه ها را در جنگ نرم با سوریه به کار گرفتند اما بعد از پایان این اقدامات مردم سوریه یک صدا فریاد لا اله الا الله را سر دادند و افتخار ایران اسلامی این است که بیش از سه دهه زودتر از مردم سوریه با بینش و آگاهی به این شعار رسیدند.

مسؤول بسیج وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دلدادگی مردم مسلمان ایران به ولایت فقیه اظهار داشت: در جریان فتنه 88 کسی برنده شد که عشق به ولایت را به همراه داشت و سرافکندگی برای کسانی ماند که دست از ولایت فقیه شستند و به خیمه های دیگری گرویدند و امروز جهانیان مشاهده می کنند که دیگر اثری از آنها باقی نمانده است./9465/پ202/ص
ارسال نظرات