۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۲۱۷
حجت الاسلام نبویان:

جریان انحرافی دنباله جریان اصلاح طلبی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم با تاکید بر این‌که جریان انحرافی و فتنه ماهیت یکسانی دارند، گفت: هم دو جریان هم اکنون به دنبال ضربه به ولایت فقیه هستند.
حجت‌الاسلام سيدمحمود نبويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید محمود نبویان، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم، در گردهمایی 1500 دانش آموخته طرح ولایت بسیج دانشجویی در دانشگاه تبریز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هم به لحاظ تئوری و هم به لحاظ علمی با تبعیت از ولایت مطلقه فقیه تنهاترین و موفق‌ترین مجری قانون اسلام در عصر حاضر است.

وی در ادامه با تشریح فلسفه وجودی ولایت فقیه گفت: برای اجرای قانون الهی باید سراغ کسی برویم که نزدیکترین و مقرب‌ترین فرد به معصوم در دوران غیبت باشد که در مکتب و نظام اسلامی این مجری قانون و نزدیک‌ترین شخص به معصوم‌(ع) ولایت فقیه است.

حجت الاسلام نبویان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تبعیت از ولایت فقیه کشور را از کوران حوادث و فتنه های مختلف عبور داده و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

 این استاد حوزه در ادامه، ولایت فقیه را نعمت بزرگ الهی دانست و با مقایسه حکومت اسلامی با حکومت‌های رایج دنیا گفت: ملت ایران باید به خاطر داشتن چنین رهبری عظیم شان و به سبب ولایت فقیه در اسلام شکرگزار خدای بزرگ باشند.

وی ادامه داد: اگر امروز دشمنان قسم خورده‌ داخلی و خارجی خواهان عدم وجود ولایت فقیه هستند، به این علت است که آگاه به نقش، قدرت، عظمت و تدبیر ولایت فقیه و رهبری در جامعه اسلامی هستند و می دانند که همه نقشه‌ها و ترفندها و توطئه‌های شومشان با وجود مقدس ولایت فقیه خنثی شده و خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به چندین نقشه دشمن در براندازی حکومت اسلامی ایران گفت: دشمن درصدد ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم ایران اسلامی است که در این راستا به راه اندازی هزاران شبکه ماهواره‌ای و هزاران سایت‌های خبری دروغ پرداز دست زده است.

وی خاطرنشان کرد: اینک همه‌ پیشرفت‌های کشور چه در حوزه سیاسی، نظامی و چه در حوزه‌ای علمی قائم به ولایت فقیه است زیرا زمانی که دشمنان ما، نخبگان، پژوهشگران و محققان ما را از دست یابی به تحقیقات علمی، سلول‌های بنیادی و دانش هسته‌ای مایوس می‌کرد تنها شخصی که اعتماد به نفس را در آنها زنده کرد مقام معظم رهبری و ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام نبویان تصریح کرد: به برکت وجود ایشان است که امروزه دانشمندان ما به علومی که پیشرفته‌ترین کشورها به آن دسترسی دارند دست پیدا کرده و در خیلی موارد موفق‌تر از آنها نیز عمل می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به جریان‌های داخلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در کشور دو جریان اصلاح طلب و انحرافی دو لبه قیچی هستند و در پی نابود کردن ولایت فقیه در کشور هستند.

وی تصریح کرد: جریان انحرافی دنباله و تداوم بخش جریان اصلاح طلب است و خواهان این است که ولایت فقیه در کشور نباشد.

وی در ادامه انتخابات مجلس نهم را فوق العاده حساس خواند و گفت: کم‌ترین هجمه‌ مسائل، مشکلات و فتنه‌های آن به اندازه ای فتنه 88 است و همه‌ ما باید هوشیار باشیم زیرا کسی که برای انتخاب شدن می آید تابلو و علم اصلاح طلب و جریان انحرافی در دست نخواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اینکه امام راحل فرموده بود اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود مملکت درست می شود ما در اصلاح دانشگاه‌ها عملاً کاری نکرده‌ایم و این در حالی است که بیش از 90 درصد مدیران و مسئولان مملکت از خروجی دانشگاه‌ها است.

حجت الاسلام نبویان با بیان این‌که علمی که امروز در دانشگاه‌ها تدریس می شود علم سکولار است، گفت: این سؤال که چرا در اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها شکست خورده‌ایم؛ باید جزو مطالبات دانشجویان باشد.

وی در پایان گفت: برای اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها افزون بر تغییر متون و اسلامی کردن آن نیاز است برخی از استادان کنار روند، زیرا اگر متون اسلامی باشد و استاد آن را قبول نداشته باشد این متون مقدس را نیز به لجن خواهد کشید./935/پ203/ج
ارسال نظرات