۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۶۳۷۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

امامت و ولایت مهم‌ترین محصول غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امامت و ولایت را مهم ترین محصول غدیر دانست و گفت: بیداری امروز اسلامی در خاورمیانه برگرفته از تبیین مناسب واقعه غدیر است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه غدیر، گفت: مهم ترین محصول غدیر، بحث امامت و ولایت است و به دلیل اهمیتی که غدیر دارد از جایگاه ویژه و مهمی برخورداراست.

وی افزود: علامه امینی درخصوص جمع آوری و تدوین کتاب الغدیر زحمات فراوانی کشیده است و محققین، اندیشمندان و نویسندگان بهره برداری خوبی از آن داشته اند و به مستندات اسلام، ولایت و امامت کمک فراوانی کرده است.

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: همه تلاش و سرمایه گذاری دشمن این است که بین مردم و ولایت فاصله بیندازد ولی به لطف الهی مردم ما با هوشیاری و بیداری هرگونه توطئه و دسیسه دشمن اعم از داخلی و خارجی را نقش برآب می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: نظام اسلامی حکومتی منحصر بفرد در دنیای امروز است که با الهام از سیره و سنت نبوی و مهر و عدالت علوی توانسته عزت انسانی را به جهان برگرداند.

وی در تشریح حادثه غدیر اظهار داشت: پس از حادثه غدیر، صف بندی ها و گروه های مختلفی که به ظاهر متدین بودند با عدم آگاهی و بصیرت دینی دچار اشتباه شدند و ضربات سنگینی به اسلام وارد کردند.

حجت الاسلام ولی نژاد ضمن مقایسه غدیر و انقلاب اسلامی و حضور خواص در شکل گیری انقلاب تصریح کرد: در انقلاب نیز گروه ها و چهره های به ظاهر موجه و انقلابی به خاطر نداشتن بصیرت به تدریج از راه امام و آرمان های امام فاصله و امروز مورد احترام دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: غدیر واقعه‌ای است که در آخرین روزهای حیات پیامبر(ص) و در بازگشت از حجةالوداع رخ داد و حراست از آن از مهم‌ترین وظایف شیعیان است. هفته ولایت، فرصت ارزشمندی برای تمرین پیروی از اهل‌بیت(ع) است و در این هفته همه باید تلاش کنند، گفتار و کردار خویش را با عملکرد ائمه معصومین(ع) تطبیق دهند و در حد توان اعمال خود را به اعمال آن ذوات مقدس شبیه کنند.

وی با بیان این که در راستای گسترش تفکر دینی و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ متعالی غدیر، باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کرد، ادامه داد: فرهنگ غنی غدیر نجات دهنده انسان ها از مسیر انحراف و تباهی است.

حجت الاسلام ولی نژاد،‌پرداختن به موضوع غدیر را رسالت اصلی مسلمین عنوان کرد و با بیان این که فرهنگ غدیر باید دغدغه اصلی دلسوزان اسلام باشد، خاطرنشان کرد: امروزجامعه دینی نیازمند بهره گیری بیشتر ازفرهنگ غدیراست.

وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ غدیر ضامن اسلام بوده به عنوان بزرگ‌ترین سد در مقابل فتنه‌های دشمنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: درس‌‌ها و عبرت‌های فراوانی در واقعه غدیر نهفته است که فراگیری این درس‌ها ضروری است./950/ت302/ص
ارسال نظرات