۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۵۸۳
خطیب جمعه رشت:

ایران اسلامی هر‌گونه تهدیدی را با قدرت پاسخ خواهد داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه رشت به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در پاسخ به تهدیدات کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: ایران اجازه تجاوز به کشوری را نمی دهد و هرگونه تهدید را با قدرت پاسخ خواهد داد.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت حجت الاسلام صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با گرامیداشت عید غدیر خم، این عید را بزرگترین عید اسلام خواند و اظهار کرد: در آیات قرآن کریم عامل کمال دین و رسالت، تعیین امام به دست پیامبر اکرم(ص) معرفی شده است.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که در بسیاری از روایات حضرت علی(ع) همسنگ و هم‌شأن قرآن دانسته شده اند، گفت: حضرت علی(ع) آن‌چنان در خداوند ذوب شده اند که به مظهر الهی در جهان انسانیت تبدیل شده اند.

حجت الاسلام صدیق عربانی همچنین به ماجرای خانه نشینی حضرت علی(ع) بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت علی‌(ع) به علت حفظ حکومت نوپای اسلامی سکوت کردند.

امام جمعه موقت رشت یاد آور شد: پس از به خلافت رسیدن حضرت علی(ع) نیز جنگ‌های تحمیلی که از ناحیه ناکثین، قاسطین و مارقین به ایشان تحمیل شد مانع از اجرای کامل برنامه های حضرت علی(ع) برای هدایت جامعه مسلمانان شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در خطبه دوم با اشاره به فرا رسیدن انتخابات، تبلیغات زودهنگام را ناپسند توصیف کرد و گفت: از قانون مداران انتظار قانونمندی می رود.

خطیب نماز جمعه رشت، خطاب به طرفداران کاندیداها نیز اعلام کرد: هر گروه باید نماینده مورد نظر خود را در ایام تبلیغات معرفی کند و از تخریب کاندیدای دیگر پرهیز کند.

حجت الاسلام صدیق عربانی، قانونمندی، هوشمند، اهل صلاح و صواب بودن و ولایت پذیری رااز ویژگی های یک نماینده اصلح برشمرد و گفت: نماینده کارآمد باید قدرت ابتکار و حل مشکل داشته باشد.

وی در ادامه حادثه تروریستی سامرا و شهادت سه تن از شهروندان گیلانی را محکوم کرد و گفت: جنایات هولناک و حوادث تروریسی روی داده در عراق به خاطر حضور نیروهای آمریکایی در این کشور است.

امام جمعه موقت رشت در بخشی دیگر با محکوم کردن تبلیغات منفی رسانه های غربی به دنبال انتشار گزارش دروغین رئیس آژانس بین المللی اتمی‌ گفت: فعالیت‌های هسته ای ایران شفاف است و بارها از سوی بازرسان کنترل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، رژیم اشغالگر قدس را مظهر نا امنی در منطقه خواند و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با دارا بودن بیش از 300 کلاهک هسته ای مورد توجه آژانس نیست.

خطیب نماز جمعه رشت به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در پاسخ به تهدیدات کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: ایران اجازه تجاوز به کشوری را نمی دهد و هرگونه تهدید را با قدرت پاسخ خواهد داد.

حجت الاسلام صدیق عربانی، اذعان کرد: پاسخ نیروهای ایرانی در برابر هرگونه تجاوز محکم و قاطعانه است./950/پ201/س
ارسال نظرات