۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۸۵۹
تجمع علمای مسلمان لبنان:

تصمیم اخیر اتحادیه عرب نشان داد که حاکمان عرب مهره های بی اراده آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ تجمع علمای مسلمان لبنان تصمیمات خصمانه اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه را محکوم کرد و آینده را از آن مقاومت دانست.
تجمع علماي مسلمان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای در واکنش به تصمیمات خصمانه اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه که در نشست روز شنبه خود در قاهره، پایتخت مصر، تصمیم گرفت مشارکت سوریه در نشست های این اتحادیه را از تاریخ شانزدهم نوامبر به حال تعلیق درآورد و کشورهای عربی را به فراخواندن سفیرهای خود از این کشور و بیرون کردن سفیران سوریه از کشورهای خود فراخواند، گفت: این تصمیم نشان داد که حاکمان عرب مهره های بی اراده دولت آمریکا و سپری برای حمایت از رژیم صهیونیستی هستند.

این تجمع با بیان اینکه ملت های عربی حق دارند از خود بپرسند که این اتحادیه از چه هنگام و چگونه به چنین جایگاهی برای گرفتن چنین تصمیماتی رسید، گفت: این دولت های عربی در زمان اشغال عراق از سوی نیروهای آمریکایی و کشتارهای و جنایت های وحشیانه آنها که بیش از یک میلیون عراقی قربانی گرفت، کجا بودند و آیا ملت عراق شایسته تصمیم گیری هایی مانند این تصمیم گیری نبودند؟!

این بیانیه با اینکه لبنانی ها حق دارند بپرسند که دولت های اتحادیه عرب وقتی ارتش صهیونیستی در سال 1982 نخستین پایتخت عربی پس از قدس یعنی بیروت را اشغال کرد و هزاران لبنانی و فلسطینی را به شهادت رساند، کجا بودند، افزود: رژیم صهیونیستی بارها به تجاوزگری علیه لبنان دست زد، اما خبری از این دولت ها نبود و در جنگ تابستان 2006، مقاومت را ماجراجویی خواندند و با کمک مالی خود به دنبال یکسره شدن کار مقاومت بودند.

تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به تاریخچه ننگ آمیز و شرم آور اتحادیه عرب، گفت: حاکمان این دولت های عربی به ویژه آنها که به سفارت خانه های رژیم صهیونیستی در سرزمین خود خوشامد گفته اند و تعطیلات تابستانی خود را در سواحل فلسطین در اسراییل به سر می برند، خدمتگزار آمریکا و دشمن صهیونیستی هستند و سرنوشت خود را به سرنوشت آنها گره زده اند.

این بیانیه به حاکمان عرب هشدار داد که نوبت شما هم فراخواهد رسید و تحت حکومت شما نیز به لرزه در خواهد آمد و پس از شما نسلی روی کار می آید که توان و اراده تصمیم گیری را دارد و سفیران رژیم صیهونیستی را بیرون خواهد راند و افزود: مشکل سوریه، تسلیم نشدن در برابر دیکته های آمریکا و رژیم صهیونیستی و خالی نکردن پشت مقاومت در لبنان و فلسطین و عراق است.

تجمع علمای مسلمان لبنان در پایان تاکید کرد: آینده در دستان مقاومت خواهد بود و امت اسلام بر دشمنانش پیروز خواهد شد و رژیم صهیونیستی علیرغم خواسته حاکمان عرب، بخشی از اتحادیه عرب نخواهد بود.

گفتنی است که سوریه از ماه مارس گذشته به دلیل فعالیت گروهک های مسلح تروریستی بخصوص در شهرهای مرزی این کشور با ناامنی روبروست. آمریکا از این افراد مسلح حمایت می کند. ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هفته پیش از مخالفان مسلح نظام سوریه خواست که سلاح خود را زمین نگذارند.

پیش از این نیز آمریکا با دخالت در امور داخلی اتحادیه عرب سعی کرد تا فشار بر این سازمان برای تعلیق عضویت سوریه در آن را افزایش دهد. به نظر می رسد اعضای این اتحادیه که عمدتا از هم پیمانان آمریکا در منطقه و از اجرا کنندگان پروژه های این کشور در خاورمیانه هستند، موفق نشدند فشارهای آمریکا در این زمینه را تحمل کرده و در برابر آن تسلیم شده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات