۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۳۶۴
آیت الله شبستری:

قرآن رمز رهایی امت اسلامی از یوغ استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: امت اسلامی می تواند با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی و عمل به آیات و آموزه های قرآن مجید از زیر بار ظلم ستمکاران خارج شوند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز آموزشی قرآنی منطقه شمال غرب کشور با عنوان خاتم الانبیاء اظهار داشت: توجه به آیات قرآن کریم و عمل به دستوراتی همچون امر به معروف و نهی از منکر و جهاد موجب می شود، امت اسلامی بهترین امت ها باشد و ملت ایران به استقلال، آزادی و عظمت بین المللی دست یابد.

وی، با اشاره به اینکه مردم ایران 32 سال قبل با عمل به قرآن کریم به این هدف دست یافتند، اضافه کرد: امت اسلامی می تواند با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی و عمل به آیات و آموزه های قرآن مجید از زیر بار ظلم ستمکاران خارج شوند.

آیت الله شبستری ادامه داد: در سال های پیش از انقلاب اسلامی ایران خبری از آموزش قرآن نبود و مردم به ویژه جوانان به بی بندو باری کشیده شده بودند، ولی به برکت انقلاب اسلامی، این مشکل در کشور حل شده و این‌ک شاهد رشد و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور به ویژه در مدارس و دانشگاه ها هستیم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث این مجتمع بزرگ آموزش قرآنی در تبریز خاطر نشان کرد: باید موضوع آموزش قرآن و مفاهیم آن به عنوان دغدغه اصلی مسؤولان و مردم قرار گیرد و از همه ظرفیت‌های کشور در این راه استفاده کرد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان تلاوت قرآن کریم را پیش زمینه حفظ و در نهایت عمل به آن دانست و گفت: معارف و تفسیر قرآن کریم نیز باید در حد امکان در کلاس ها و برنامه های جنبی مانند نمازهای جماعت مدارس مطرح به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نورانیت قرآن شفای امراض روحی و جسمی است، گفت: دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال خاموش کردن این نور هستند، ولی تاریخ نشان داده نوری که از سوی خدا روشن شده باشد نه تنها خاموش نمی شود بلکه ریشه دشمنانش را نیز می سوزاند.

وی خاطر‌نشان کرد: هر چقدر بتوانیم در مقابل جنگ نرم دشمن با مقابله نرم ایستادگی کنیم، موفق تر خواهیم بود و یکی از بهترین راه های مقابله نرم با دشمن ترویج و آموزش فرهنگ قرآنی است، باید با توسعه و گسترش کلاس های قرآنی در جامعه مقابل کلاس های عرفان کاذب و شیطان پرستی ایستادگی کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید سعی شود در هر مسجد و مرکز تجمعی کلاس های قرآنی تشکیل و آموزش قرآن در سطوح مختلف ترویج یابد، گفت: تعلیم قرآن به فرزندان یکی از وظایف اصلی خانواده ها است که متأسفانه این وظیفه در بسیاری از خانواده‌ها مورد غفلت واقع شده و عملی نمی شود./935/پ201/س
ارسال نظرات