۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۹۱
امام جمعه رشت:

امر به معروف و نهی از منکر نگهدارنده تمدن ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در نماز جمعه رشت، هدف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر نگهدارنده تمدن ها است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در موقیعت های مختلف در واقعه عاشورا، هدف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر سازنده جامعه و نگهدارنده تمدن ها است.

وی به تبیین چرایی پیدایش واقعه عاشورا پرداخت و گفت: امام حسین(ع) در شرایطی قرار گرفت که اگر سکوت می کرد، از اسلام، عدالت و زحمات پیامبر اکرم(ص) اثری باقی نمی ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیعت امام حسین(ع) با یزید را به معنی تایید حکومت فاسق و ظالم اموی و سکوت در برابر جنایات یزید دانست و گفت: اگر در دوران کنونی نیز ایران دست از مبارزه معنوی و فکری با غرب برداری، به بهانه های مختلف نقض حقوق بشر و انرژی هسته ای مورد تحریم و توطئه های مختلف قرار نمی گیرد.

وی واقعه عاشورا را الگوی آزادی خواهان جهان نامید و گفت:شعار ذلت ناپذیری امام حسین(ع) از حنجره های ملت های مظلوم و مردم ستمدیده دنیا شنیده می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در آمریکا، مصر، تونس و بسیاری از کشورهای دیگر شعار "هیهات من الذله" شعار اصلی مردم حاضر در قیام های مردمی جهان است.

وی در ادامه بر بهره برداری از فضایل ماه محرم تاکید کرد و گفت: عزای بزرگ امام حسین(ع) باید منطقی، عاقلانه و عاشقانه برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) درهمه لحظات واقعیات اسلام را فراموش نکرد و با اقامه نماز در ظهر روز عاشورا ارزش های اسلامی را به صورت عملی آموزش داد.

وی نسبت به عدم استفاده از مراثی و سخنان غلو آمیز و دون شان ائمه هشدار داد و گفت: مدیران هیئت های عزاداری توجه کنند عزاداری ها به گونه ای نباشد که به عزاداران آسیب جسمی وارد شود.

امام جمعه رشت با ضروری خواندن حفظ حرمت ماه محرم، اعلام کرد: صفوف عزاداری در هیئت های عزاداری طوری مدیریت شود که هیچ اختلاطی بین زنان و مردان وجود نداشته باشد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه رشت با گرامیداشت روز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، اظهار کرد: آیت الله مدرس الگوی یک نماینده مردمی و خوب بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در مصر، پیروزی اسلام گریان را در این انتخابات اتفاقی مبارک توصیف کرد و گفت: این پیروزی نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، اذعان داشت: با این پیروزی دیگر جای رژیم اشغالگر قدس در فلسطین نیست./950/پ202/ص
ارسال نظرات