۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۸۰۹
ریییس دادگستری آذربایجان غربی:

دستگاه قضایی با هرگونه قانون‌گریزی در انتخابات برخورد قاطع می‌کند

خبرگزاری رسا ـ ریییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضائی با جهت گیری در انتخابات، قانون گریزی ها، سیاه نمایی و مباحث ضد انقلابی و تفرقه افکنانه برخورد قاطع خواهد داشت.
انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدعلی موسوی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، امروز در نخستین جلسه ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی آذربایجان غربی گفت: همانطور که سایر نهادهای ذیربط در انتخابات، وظایف قانونی خود را انجام می دهند این ستاد نیز به کار پیشگیری می پردازد و علاوه بر هماهنگی با شوراهای اجرایی و نظارتی، مواد قانونی را در این باره اعمال می دهد.

وی حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از دلایل تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی اعلام کرد و افزود: قوه قضائیه مصمم بر برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور است.

رئیس شورای قضائی استان آذربایجان غربی با اشاره به حوادث سال 88 اظهار داشت: متاسفانه در سال 88 عده ای مردم را دعوت به آشوب کردند و رای خود را کف خیابانها می خواستند اما مردم با پی به نیت سیاسی آنها جواب رد به آنها دادند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه از ورود عاملان فتنه سال 88 به صحنه انتخابات جلوگیری خواهیم کرد، اظهار داشت: از هیئت نظارت با کمال قاطعیت حمایت می کنیم و از آنها می خواهیم که اجازه حضور به افرادی که زمانی علیه نظام شوریده بودند، ندهد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی با جهت گیری در انتخابات، قانون گریزی ها، سیاه نمایی و مباحث ضد انقلابی و تفرقه افکنانه برخورد قاطع خواهد داشت.

این مقام مسیول در ادامه خطاب به مسؤولان برگزاری انتخابات بیان داشت: مسؤولان برگزاری انتخابات هم باید خود را از اتهامات دور کرده و طرفدار هیچ شخص و جریانی نباشند.

موسوی در رابطه با تخلفات پیش از انتخابات نیز گفت: با متخلفین برخورد و به پرونده آنها خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد و محکومیتشان در دادگاه هم مساوی با سوء پیشینه می باشد.

وی در پایان پیشنهاد داد: منشوری اخلاقی انتخابات از سوی دستگاه اجرایی و کتابچه تخلفات انتخاباتی از سوی دستگاه قضائی آماده و هنگام ‌نام‌نویسی کاندیداها جهت بالا بردن سطح آگاهی به انها ارائه می شود.

امامعلی بقائی، دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در ادامه نشست با بیان اینکه با دقت و سرعت به پرونده های انتخاباتی رسیدگی خواهد شد، گفت:رفتار و عملکرد مجریان انتخابات نباید شائبه ای در مردم ایجاد بکند.

وی ادامه داد: فتنه به دنبال شائبه تقلب در انتخابات است و ما باید سالم‌بودن انتخابات را برای مردم تضمین کنیم.

حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری، رییس هیئت نظارت بر نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی نیز گفت: امیدواریم این انتخابات ممتازتر از انتخابات پیشین باشد.

وی با قدردانی از اقدام دستگاه قضائی افزود: با توجه به این‌که قوه قضائیه بحث رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را در دستور کار قرار داده است امیدواریم دادگاه‌ها به موقع تشکیل پرونده داده و با رسیدگی سریع و صدور رای برخورد قاطعانه با متخلفینانجام دهند.

گفتنی است، این ستاد هر دوهفته یکبار تشکیل جلسه خواهد داد./936/پ202/س
ارسال نظرات