۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۳۷۳

واکنش جمعیت و شخصیت های انقلابی شیعه به بیانیه وزارت کشور عربستان

خبرگزاری رسا ـ جمیعت و شخصیت های انقلابی شیعه، به بیانیه وزارت کشور و اعلام فهرست شیعیان تحت پیگرد واکنش نشان دادند.
جوانان انقلابي شيعه تحت پيگرد نيروهاي امنيتي آل سعود
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش جوانان قطیف عربستان در بیانیه ای که شب گذشته صادر شد بیانیه ای وزارت کشور و اعلام تحت پیگرد بودن 23 جوان شیعه را رسوایی جدیدی برای آل سعود توصیف کرد.

در این پیام آمده است: هنگامی که اعتراضات مردمی گسترش یافت و شهرهای جده و ریاض را نیز فراگرفت، نظام احساس حقارت کرده و اقدام به انتشار این بیانیه رکیک کرد.

جنبش جوانان قطیف با تاکید بر اینکه نظام در حال اتهام پراکنی به شهروندان بی گناه است، افزود: نظام مستبد و دیکتاتور آل سعود به دلیل هراس از گسترش اعتراضات مردمی، اتهامات بی پایه و اساسی را به شهروندان وارد می سازد و با بیانیه ای که روز گذشته صادر کرد می خواهد مشکلات عربستان که در نظام و خاندان آل سعود منحصر است را با تدابیر شدید امنیتی پوشش دهد.

انقلابیون سعودی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد: اتهام زنی به 23 جوان استان قطیف مبنی بر سرسپردگی به بیگانگان و همکاری با گروه تروریستی القاعده نشان دهنده اوج پوچی گری نظام است که مردم را به سخره گرفته است.

اندیشمندان، فرهنگیان و شخصیت های برجسته شیعه عربستان نیز بیانیه روز گذشته وزارت کشور و وابسته خواندن معترضان به بیگانگان را به شدت محکوم کردند.

فواد ابراهیم از انقلابیون شیعه درباره این اتهامات گفت: بیانیه وزارت کشور عربستان کاملا ناامید کننده و نشان دهنده بحران نظام است و بر عقل کوچک دولت و مسوولان تاکید دارد.

حسین العلق، نویسنده و فعال سعودی نیز بیانیه وزارت کشور و تاکید بر حل مشکلات با تدابیر شدید امنیتی را دلیل روشنی بر علاقه نظام به برخورد نظامی با مردم عنوان کرد.

وی افزود: این بیانیه کاملا بر اساس فشارهای گروه های افراطی صورت گرفته و هدف از آن، ترورییست خواندن معترضان به نظام آل سعود است.

حمزه الحسن یکی دیگر از معارضان نظام آل سعود تاکید کرد: در حالی که همگان انتظار داشتند مقامات با آزادی فوری زندانیان به اعتراضات رخ داده در عربستان پایان دهند، اما شاهد آن هستیم که مسوولان سیاست معکوسی را در پیش گرفته و تدابیر امنیتی را برای پایان بحران انتخاب کرده اند.

وی خاطر نشان ساخت: کسانی که به عنوان متهم مورد تعقیب گرفته اند جنایت کار و قاتل نیستند، بلکه تظاهر کنندگانی بوده که در پی حقوق مشروع خود هستند.

وزارت کشور عربستان روز گذشته در بیانیه ای که توسط سخنگوی رسمی این وزارتخانه قرائت شد، فهرست جدیدی از افراد تحت پیگرد به دلایل مسائل امنیتی را منتشر کرد که همه این افراد از شیعیان ساکن قطیف این کشور هستند.

سخنگوی رسمی وزارت کشور عربستان در کنفرانس مطبوعاتی که به همین دلیل برگزار شد، تجمعات آشوبگرانه، مختل سازی حرکت خودروها و اشخاص، تخریب اموال عمومی و خصوصی و به همراه داشتن سلاح غیر مجاز را از اتهامات این افراد عنوان کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات