۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۰۵۹
مدیر حوزه علمیه الزهرا ارومیه:

سیره بانوان بزرگ دین برای زنان جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه الزهرا‌(س) ارومیه تأکید کرد: سیره الگوهای برجسته دینی همچون حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) برای زنان جامعه امروز به ویژه دختران جوان به درستی تبیین شود.
حضرت زينب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، راضیه پورحیدر، مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) ارومیه امروز در همایش بصیرت زینبی، زنان ولایی و بیداری اسلامی‌ با اشاره به جایگاه حضرت زینب(س) در ماندگاری حماسه باشکوه کربلا، اظهار کرد: نقش زنان در بیداری اسلامی در منطقه بدون شک الگوگرفته از سیره و منش اجتماعی و سیاسی این بانوی بزرگ اسلام در برخورد با مظاهر ظلم و کفر است.

پورحیدر با تاکید بر اینکه سیره الگوهای برجسته دینی همچون حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) برای دختر و زن جامعه امروز به روشنی تبیین شود، افزود: تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گواهی براین ادعاست که مادران و زنان ایران اسلامی با تقدیم شهیدان خود ارادت و پایبندی خود را به ارزش ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند.

گفتنی است، بصیرت دهی و نمایش قدرت حضور بانوان در عرصه های محتلف حماسی، تقویت باورهای دینی، تهییج محبت اهل بیت(ع) در نسل امروز و ایجاد فضای معنوی و تقویت روحیات دینمداری از اهداف همایش بصیرت زینبی، زنان ولایی و بیداری اسلامی‌ در ارومیه بود.

ادارات کل آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، صدا و سیمای مرکز استان، جامعه زنان سپاه شهداء، حوزه علمیه الزهراء ارومیه و کلیه تشکل های مذهبی و فرهنگی بانوان در اجرای این همایش مشارکت داشتند.

یادآور می شود، همایش بصیرت زینبی، زنان ولایی و بیداری اسلامی‌ به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) ارومیه برگزار شد./936/پ202/س

ارسال نظرات