۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۱۲۹۸
وزیر فرهنگ و ارشاد ایران در دیدار با مقام های لبنانی:

رژیم صهیونیستی اصلی ترین دشمن کشورهای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقام های لبنانی حمایت از مقاومت را افتخاری برای ایران دانست و با تاکید بر مشترکات فراوان میان دو کشور، خواستار گسترش روابط شد.
محمدعلي حسيني و نبيه بري محمدعلي حسيني وزير فرهنگ و ارشاد در آرامگاه شهداي مقاومت لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، محمدعلی حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران به همراه غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در بیروت از آرامگاه عماد مغنیه از شهدای بزرگ مقاومت لبنان بازدید کرد و تاجی گلی بر سر مزار وی نهاد و گفت: شهدای مقاومت امت اسلام را سرافراز کردند و جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت لبنان را برای آزادی سرزمینه ای اشغالی اش، افتخاری برای خود می داند.

محمدعلی حسینی در نخستین روز سفر خود به لبنان با نجیب میقاتی دیدار کرد و ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور کشورمان به نخست وزیر لبنان با اشاره به امضاء 27 سند همکاری در سفر سال گذشته احمدی نژاد به لبنان، اهتمام به اجرای عملی توافقات حاصله را خواست هر دو کشور برشمرد.

وی با تاکید بر مشترکات فرهنگی و تاریخی بین ایران و لبنان از جمله خدمات علمای جبل عامل در ایران و همچنین مجاهدت های امام موسی صدر و شهید چمران در لبنان، نسبت به بهره برداری هرچه بیشتر از ظرفیت های غنی در حوزه روابط فرهنگی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

نخست وزیر لبنان نیز با تاکید بر آمادگی دولت لبنان برای هرگونه همکاری در مسیر گسترش روابط بین دولت و ملت دو کشور، تلاش ایران برای تقریب مذاهب آسمانی به یکدیگر را مورد ستایش قرار داد و برگزاری کنفرانس منطقه‌ای گفتگوی اسلام و مسیحیت توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران را از نمونه‌های قابل توجه در این راستا برشمرد.

وی همچنین آمادگی کشورش برای همکاری در حوزه ساخت فیلم های مشترک، نمایشگاه های هنری و کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری اعلام و ابراز امیدواری کرد که در این سفر، دستاوردهای عملی خوبی در این زمینه ها حاصل شود.

از سوی دیگر وزیر فرهنگ و ارشاد ایران پس از دیدار با نبیه بری در دفتر وی در منطقه «عین التینه»، رییس پارلمان لبنان با اشاره به روابط حسنه کشورمان با همه کشورها و روابط تاریخی ایران با لبنان، رژیم صهیونیستی را اصلی ترین دشمن کشورهای منطقه دانست و گفت: تلاش های دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای به انزوا کشیدن آن راه به جایی نخواهد برد.

نبیه بری، رییس پارلمان لبنان هم ضمن تسلیت به وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران به خاطر شهادت احمدی روشن، دانشمند هسته ای ایرانی به دست عوامل موساد، گفت: اقدامات تروریستی خللی بر عزم ایران وارد نخواهد کرد.

گفتنی است که حسینی عصر روز گذشته نیز در همایش اسلام و مسیحیت شرکت کرد و دیدار با میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان و سفر به جنوب این کشور نیز از دیگر برنامه های وی در این سفر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران صبح دوشنبه وارد فرودگاه بیروت شده و مورد استقبال وزیر فرهنگ لبنان و سفیر کشورمان قرار گرفت./981/ب902/گ
ارسال نظرات