۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۰۰۱
نامزد جبهه متحد اصولگرایان:

خطر اصلی وابستگی فکری به اجانب است

خبرگزاری رسا ـ نامزد جبهه متحد اصولگرایان گفت: اگر وابستگی‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی خود را قطع کنیم، اما از نظر فرهنگی همچنان وابسته باشیم، ارزشی ندارد.
حجت الاسلام رحيم همزبان، نامزد اصلگراي مجلس در تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رحیم همزبان، نامزد جبهه متحد اصولگرایان آذربایجان شرقی امروز در جمع مردم تبریز، موضوع فرهنگ را از مشکلات جامعه نام برد و اظهار داشت: در بخش فرهنگ آن‌گونه که باید و شاید عمل نشده و استان آذربایجان‌شرقی نیز از این قاعده مستثنی نیست، این بخش دارای مشکلات فراوانی است که مهم ترین و اصلی‌ترین علت‌های این امر ورود افراد غیرمتخصص به حوزه فرهنگ است.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: در کشور ما دین مهمترین موضوع فرهنگ است و فرهنگ ما یک فرهنگ دینی است و موضوع فرهنگ دغدغه جدی در جامعه ما است و ذلت و عزت، پیشرفت و عقب‌ماندگی، متدین بودن و بی‌دین بودن، آزادی یا تحت سلطه بودن، ظلم‌ستیزی و انقلابی بودن هر جامعه ریشه در فرهنگ آن جامعه دارد و این جاست که موضوع فرهنگ مهم می‌شود.

وی گفت: اگر جامعه‌ای استقلال فرهنگی داشته باشد، قطعاً به استقلال سیاسی و اقتصادی دست می‌یابد ضمن اینکه خطر واقعی نه حمله نظامی دشمن است و نه وابستگی اقتصادی و سیاسی، بلکه خطر اصلی وابستگی فکری به اجانب است.

نامزد جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: اگر ما وابستگی‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی خود را قطع کنیم، اما از نظر فرهنگی همچنان وابسته باشیم، ارزشی ندارد و باز در معرض وابستگی‌های گوناگون قرار داریم.

وی افزود: امروز با توجه به اینکه مهم ترین دغدغه ما موضوع فرهنگی است، تاکنون برای آن برنامه کاملی نداشتیم و نبود یک تعامل پویا در نظام برنامه‌های فرهنگی که پیوندی مناسب برای گذشته و آینده ما داشته باشد، از دلایل این عدم موفقیت است که هیچ زمان چنین نظامی نداشتیم و این مسئله یک چالش مدیریتی است.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان افزود: در حوزه فرهنگ گاهی اوقات افراد مدیر بوده‌اند اما نظام برنامه‌های فرهنگی را به درستی نمی‌شناختند، در برخی موارد نیز مدیران اطلاعات لازم در زمینه فرهنگ را داشته اما در بحث مدیریت ضعیف بودند و گاهی نیز نه مدیر و نه فرهنگی بودند.

وی گفت: عدم وجود یک چشم‌انداز واحد در حوزه‌های فرهنگی از دیگر دلایل این ناکامی است و در حوزه‌های فرهنگی شاهد دیدگاه‌های متفاوت و سازمان‌های متعدد هستیم، موضوع فرهنگ چیزی نیست که مخصوص یک حوزه یا یک گروه باشد بلکه در هر کاری که آغاز می‌شود، باید به مسائل فرهنگی آن نیز توجه شود، ضمیمه فرهنگی داشته باشد چرا که وقتی از مسائل فرهنگی غفلت شود، عدم موفقیت کار مورد نظر را به همراه دارد، حتی در مسائل اقتصادی، سیاسی و... صدق می‌کند و باید از کارشناسان فرهنگی استفاده کرد.

وی، عمده‌ترین مشکلات کشور را ورود افراد غیرمتخصص به حوزه‌های تخصصی عنوان کرد و افزود: مشکل بزرگی که در جامعه داریم این است که افراد گمانشان این است که مدیریت علمی و تخصصی نیست و هر کسی می‌تواند راه نفوذ در آن را پیدا کند./935/پ202/س
ارسال نظرات