۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۹۹۸
رییس اوقاف و امور خیریه خوی:

باور عمومی به آخرت پیامد گسترش فرهنگ وقف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه خوی، باور به آخرت، امید به آینده روشن و اعتماد به فضل الهی را از مهم ترین پیامدهای توسعه و تعمیق سنت حسنه وقف در جامعه عنوان کرد.
وقف
حجت الاسلام مقصود محمودی، رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ابراز داشت: وقف سنت حسنه ای است که از دیرباز به اشکال مختلف در تاریخ بشر وجود داشته است و دین اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار و دقیق نهاده است.

وی با بیان اینکه وقف در سنت نیز شامل قول، فعل و طریق یپامبر گرامی اسلام(ص) و اصحاب ایشان است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلامی افزون بر این که خود در جهت توسعه این مهم حرکت می کردند با استنادهای قرانی نیز مردم را در جهت وقف برای رفاه جامعه تشویق می کردند.

این مسؤول در ادامه باور عمومی به آخرت، امید به آینده و اعتماد به فضل الهی، رونق اقتصادی را از جمله پیامدهای توسعه سنت حسنه وقف در جامعه عنوان و اظهار داشت: داستان وقف تجلی ایمان به خدا و آخرت است؛ زیرا اگر فرد به جهان اخرت و روز حساب ایمان و باور قلبی نداشته باشد مال خود را وقف نمی کند.

وی ادامه داد: وقف در حقیقت رابطه اخلاق و ترازوی نوع دوستی است، به طوری که افزون بر ایمان و امیدواری به آینده وقف در واقع نشانه دلزندگی و پویایی جامعه و گرایش به اخلاق و نوع دوستی است.

گسترش کمی و کیفی وقف نتیجه شکوفایی اقتصادی است

حجت الاسلام محمودی در تشریح رابطه وقف با رونق اقتصادی گفت: رابطه وقف و رونق اقتصادی بدیهی است؛ اما نه به این معنا که وقف در دوران شکوفایی اقتصادی بوده است بلکه سرچشمه وقف اعتقاد به خدا و آخرت و نوع دوستی در میان انسان ها است و رونق اقتصادی فقط به حجم و میزان آن می افزاید، بنابراین می توان گسترش کمی و کیفی وقف را نتیجه و نشانه های شکوفایی اقتصادی بر شمرد.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی در ادامه وقف را نوعی آزمون و تعهد دینی و پایبندی به قانون دانست و افزود: وقف و شیوه نگهداری از موقوفات از ازمونهای تاریخی برای مردم است که در برابر ان تعهد و مسوولیت دارند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: اگر مفاد وقف نامه مراعات نشود هرج و مرج در فضای این فرهنگ و سنت حسنه الهی مسلط شده و سرنوشت وقف درگیر بی مبالاتی و بی تدبیری خواهد شد؛ از این رو وقف در واقع نوعی تجربه تعهد دینی در برابر خداوند است./936/پ202/س

ارسال نظرات