۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۶۷۵

موقوفات مدارس علمیه آذربایجان شرقی احیا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از پیگیری جدی فعالیت کمیته احیای موقوفات مدارس علمیه استان خبر داد.
حوزه علميه طالبيه تبريز
حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کمیته احیای موقوفات مدارس علمیه استان از ماه ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده که تاکنون به موفقیت های ارزنده ای دست یافته است.

وی با بیان این که شناسایی، رفع تصرف و به‌روزرسانی موقوفات حوزه های علمیه از مهم ترین اهداف این کمیته در آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: تاکنون عدادی از موقوفات حوزه علمیه طالبیه شناسایی شده که به دنبال احیای آن ها هستیم.

حجت‌الاسلام سید حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور برای دومین بار در استان آذربایجان شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای این طرح، مبلغان حوزوی در 20 امامزاده استان برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی گردشگران نوروزی استقرار یافته اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در 42 بارگاه امامزادگان استان طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود، گفت: در سه امامزاده استان نیز طرح بصیرت به صورت گسترده اجرا می‌شود که در همین راستا کتاب 120 صفحه‌ای، نقشه معرفی امامزادگان و معرفی 42 امامزاده استان در این نقشه مورد توجه قرار دارد.

حجت الاسلام حسینی همچنین از فعالیت شبانه‌روزی بقاع متبرکه و مساجد محوری تبریز در ایام نوروز خبر داد و گفت: مساجد آیت‌الله انگجی، طوبی، سالار شهیدان، مسجد قدس، مسجد نبی‌اکرم، مسجد امام سجاد، امامزاده سید حمزه، امامزاده سید جمال، امام علی، علی بن ابی طالب و مسجد کرامت در تبریز میزبان گردشگران برای اقامه نماز و ادای فرائض دینی خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان این که 13 هزار رقبه در استان موجود است، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دارای 514 بقعه متبرکه و بیش از 300 امامزاده‌ است، افزون بر اینکه هم اکنون 7 هزار 137 مسجد در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود دو هزار و 829موقوفه در آذربایجان شرقی گفت: 13هزار رقبه و 431 بقاع و اماکن متبرکه موجود و 18 امامزاده فعال نیز در اختیار مردم قرار دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات