۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۵۷۵۷

پیام تسلیت برخی علما و مسؤولان در پی ارتحال آیت الله قره باغی

خبرگزاری رسا ـ رییس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، رییس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رییس جمهور، استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیام های جداگانه درگذشت عالم ربانی، آیت الله سید علی اکبر قره باغی را تسلیت گفتند.
تسليت/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت‌الله محمد یزدی، رییس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور و آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه علمیه کشور با صدور پیام های جداگانه ارتحال آیت الله سید علی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفته و رحمت و مغفرت را از درگاه الهی برای آن مرحوم مسئلت داشتند.

*در متن پیام تسلیت آیت الله محمد یزدی آمده است: ضایعه ارتحال عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله آقای حاج سید‌اکبر قره باغی (طاب ثراه) نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، سبب تاثر و اندوه فراوان شد. درگذشت آن عالم وارسته و اسوه زهد و تقوا، ثلمه‌ای بزرگ در عالم اسلام پدید آورد. آن عالم ربانی، عمر پربرکت و گرانبهای خویش را در راه ترویج فرهنگ اسلامی و خدمت به مردم شریف ارومیه سپری کرد.

در ادامه پیام، از آیت الله قره باغی به عنوان فقیهی حامی ولایت یاد شده و آمده است: او، فقیهی بود که مخلصانه از ابتدای نهضت اسلامی، از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) پشتیبانی کرد و همواره در حمایت عملی از نظام اسلامی و رهبری معظم، لحظه‌ای دریغ نکرد و وجود آن عالم ربانی در استان، سبب خیر و برکت و دلگرمی مردم آن منطقه بود.

در ادامه پیام تسلیت، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری این ضایعه اندوهبار را به پیشگاه مقدس امام زمان (ارواحنا فداه)، حضرت مستطاب عالی و مراجع عظام و علمای اعلام و حوزه‌های علمیه و اعضای مجلس خبرگان رهبری، مردم شریف استان آذربایجان غربی، به ویژه بیت مکرم و آقازادگان آن مرحوم، تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان، علو درجات آن عالم متقی را مسئلت کرده است.

*متن پیام ارسال شده محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری که با انا الیه و انا الیه راجعون آغاز شده است، آمده است: فقدان عالم ربانی، فقید سعید حضرت آیت الله سید علی اکبر قره‌باغی را که سالها عمر خود را صرف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و نشر فرهنگ غنی دین مبین اسلام کردند را به پیشگاه مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام و علما و روحانیان حوزه‌های علمیه، اعضای مجلس خبرگان رهبری و مردم شریف استان آذربایجان غربی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و غفران الهی و برای مردم بزرگوار و شیفتگان آن حضرت صبر و اجر مسئلت دارم.

* آیت‌الله ' مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور نیز با صدور پیامی با تسلیت رحلت آن عالم ربانی گفته است: خبر ارتحال عالم جلیل القدر، روحانی مجاهد؛ عضو مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان مبرز و مورد توجه امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌الله حاج سید علی اکبر قره‌باغی موجب تأثر و تأسف شد.

در این پیام افزوده شده است: این عالم وارسته عمر پر برکت خویش را در راه خدمت به اسلام عزیز و نشر معارف اهل‌بیت(ع) سپری کرد.

آیت الله مقتدایی دربخش دیگری ازاین پیام بیان کرده است: ایشان در طول زندگی با برکت خود در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش‌ها و فعالیت‌های بی نظیر، توانست کارنامه درخشانی به یادگار بگذارد.

مدیر حوزه‌های علمیه دراین پیام ضمن عرض تسلیت رحلت این عالم فقید به محضر مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، اعضای خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه، شورای مدیریت استان، بیت معظم و آقازادگان مکرمشان و مردم متدین و شهید پرور استان آذربایجان غربی، علوّ درجات برای آن عالم بزرگوار و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان خواستار شده است.

*رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله سید علی‌اکبر قره‌‌باغی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری را به مردم استان تسلیت گفته است.

لاریجانی در این پیام با اظهار تاسف و تاثر از درگذشت درگذشت آیت الله سید علی اکبر قره‌باغی، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، آورده است: ایشان از شخصیت های برجسته سیاسی، حوزوی و دینی خطه آذربایجان و از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و مرحوم علامه طباطبایی بودند.

وی بیان کرده است: اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درگذشت آیت الله سید علی اکبر قره باغی را به پیشگاه امام زمان(عج)، مراجع عظام، علما و رحانیان، مردم غیور آذربایجان غربی، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و بیت معزز ایشان تسلیت گفته برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

*استاندار آذربایجان شرقی نیز در گفتگویی تلفنی با جلال زاده استاندار آذربایجان غربی درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله سید علی اکبر قره باغی را به مردم شریف استان و خانواده معظم ایشان تسلیت گفت و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل آرزو کرد.

همچنین شخصت های مختلف کشوری، لشکری، علمی، فقهی، طلاب حوزه های علمیه قم، ارومیه، خوی و میاندوآب و ... نیز با صدور اصلاعیه هایی جداگانه این ضایعه را به مردم استان و خانواده محترم آن عالم روحانی تسلیت گفتند.

لازم به ذکر، بر اساس اعلام مسؤولان استان در مراسکم تشییع پیکر آیت الله قره باغی، دفتر مقام معظم رهبری نیز با صدور اطلاعیه ای این ضایعه را تسلیت گفته است که متن آن در مراسم عزاداری این مرحوم در قم قرائت خواهد شد.

آیت الله سید علی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در اثر بیماری سلطان روده در شهر قم دار فانی را وداع گفت./936/پ203/س
ارسال نظرات