۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۶۱۶۹
خواهر شهید صیاد شیرازی به نقل از شهید صیاد:

امام رضا از من راضی هستند؛ چون به مادرم احترام کردم

خبرگزاری رسا ـ خواهر امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی گفت: یک بار که مادرم بیمار بود ایشان سریع به بیمارستان آمد و وقتی مادرم یک مقدار حال شان بهبود یافت با من درد و دل کردند و گفت «من همیشه اول پیش حضرت رضا(ع) می رفتم ولی می دانم که آقا از من راضی است زیرا به مادر احترام گذاشتم».
شهيد سپهبد علي صياد شيرازي
خانم صیاد شیرازی، خواهر امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به این که رهبر انقلاب در خصوص این شهید بزرگوار می فرمایند «دلم برای صیادم تنگ شده است»، گفت: من آرزو داشتم حتی برای یک بار مقام معظم رهبری را خصوصی ببینم؛ وقتی این امر برای من محقق شد از شدت گریه حتی نتوانستم یک کلمه سخن بگویم؛ اما می توانم به جرأت بیان کنم که برادرم به تمام معنا مالک اشتر حضرت آقا بودند.

وی با بیان این که امروز اگر شهید علی صیاد شیرازی بود قطعا یکی از بازوان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، افزود: به خاطر دارم که یک سری برادرم در حال دیدن فیلم امام علی(ع) بود و ایشان با حزانت عجیبی به ما گفتند که من می دانم مالک اشتر چه سختی هایی را متحمل شده است؛ یعنی ایشان واقعا این درک را نسبت به رهبرش داشت و این شهید گرانقدر هر چند رهبری دوست ندارند که ما بیان کنیم که ذوب در ولایت بود ولی برادرم به طور حقیقی ذوب در ولایت بود.

خواهر امیر سپهبد صیاد شیرازی در خصوص این که جوانان چگونه می توانند راه آن شهید بزرگوار را ادامه دهند، افزود: من بر این باورم که چون شهید نسبت به رهبر خیلی احترام داشت، جوانان نیز دقیقا همان مسیری که حضرت آقا فرمودند را تبعیت کنند و اگر این گونه عمل کنند قطعا می توانند راه شهید را بپیمایند.

وی نیز بیان کرد: شهید صیاد شیرازی ارادت خیلی خاصی به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) داشت و هرگاه به مشهد سفر می کرد ابتدا به حرم مطهر مشرف می شد و بعد به خدمت خانواده(پدر و مادرشان) می رسید؛ اما یک بار که مادرم بیمار بود ایشان سریع به بیمارستان آمد و وقتی مادرم یک مقدار حال شان بهبود یافت با من درد و دل کردند و گفت «من همیشه اول پیش حضرت رضا(ع) می رفتم ولی می دانم که آقا از من راضی است زیرا به مادر احترام گذاشتم».

خواهر شهید صیاد شیرای با ذکر این که من فاصله سنی زیادی با شهید داشتم اما در خصوص مسائل زندگی که نسبت به ایشان شناخت بیشتری داشتم، تشریح کرد: آن شهید والا مقام در برخورد با خانواده و به خصوص همسر خود بسیار پسندیده و نیک برخورد می کرد. من در سال های اوائل ازدواج آن شهید با آن ها زندگی می کردم و آن شهید با وجود این که نظامی بود ولی یک لطافت خاصی در وجودش داشت و با همسرش به بهترین وجه برخورد می کرد؛ یعنی در روز تعطیلی که در منزل حضور داشت لباس کار می پوشید و به همسرش کمک می کرد تا زحمات همسرش را که در طول هفته کشیده است با همکاری و انجام کارها جبران کند. البته همسر شهید هم بسیار وفادار می باشد و فرزندانش را پس از شهادت برادرم بسیار نیک و پسندیده تربیت کرده است./968/ت302/س
ارسال نظرات