۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۴۸۵
رییس حوزه های علمیه خوی:

فرهنگ متعالی اسلام در حرفه پرستاری نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی در جمع پرستاران و کارکنان مرکز بهداشت و درمان این شهر گفت: نگرش اسلامی به حرفه پرستاری و فرهنگ متعالی اسلام، پرستاران را از آسیب های احتمالی مصون می‌سازد.
ديدار امام جمعه خوي با کارکنان مرکز بهداشت و پرستاران ديدار امام جمعه خوي با کارکنان مرکز بهداشت و پرستاران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، جمعی از کارکنان مرکز بهداشت و درمان و پرستاران خوی عصر روز گذشته با حجت الاسلام موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی دیدار کردند.

حجت الاسلام شکوری در ابتدای این دیدار با بیان روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: «همراه امام عصر(عج) 13 نفر زن حضور دارند که مجروحان را مداوا و مریضان را پرستاری می کنند.»

وی در ادامه با بیان این که پرستاری شغلی مقدس و مورد تأکید دین اسلام است خاطرنشان کرد : ضرورت دارد فرهنگ متعالی اسلام در این حرفه نهادینه شود تا خدایی نکرده پرستاران عزیز در طول خدمت خود به هرگونه آسیب های پرستاری مبتلا نشوند.

امام جمعه خوی در ادامه کوتاهی کردن در انجام وظایف، اعمال تبعیض در میان مریضان، باندبازی و سیاسی کاری در برخورد با همکاران، سخن چینی، تهمت و افتراء به همکاران، اختلاط با جنس مخالف و توجه نداشتن به حریم های دینی‌ را از ‌آسیب های پرستاری برشمرد که لازم است مورد توجه جدّی پرستاران قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: با تزریق فرهنگ متعالی اسلام و نگرش اسلامی به این حرفه می توان از هرگونه آسیب های احتمالی در امان ماند.

رییس حوزه های علمیه خوی سلامتی و بهداشت را دو وظیفه خطیر پرستاران عنوان کرد و افزود: سلامتی در فرهنگ اسلام آن چنان اهمیت دارد که عبادات زیادی را تحت الشعاع خویش قرار داده است برای نمونه وضو، نماز، روزه، حج، جهاد و … هنگامی که به سلامتی ضرر برساند یا وجودش ساقط می شود و یا شکل عمل آن مبدل به صورتی می شود که به سلامتی ضرر نرساند.

وی در ادامه از پرستاران در خواست کرد: تلاش مستمر در پژوهش و آشنائی با مهارت های جدید داشته باشند چراکه فراموشی انسان، گسترش روزافزون علوم و فنون و به روز شدن روش های جدید علمی در مراقبت و بهداشت ایجاب می کند که انسان هیچ گاه خود را از مطالعه و تحقیق بی نیاز ندانسته و ارتباط خویش را با اساتید خود قطع نکند.

نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود به ویژگی های حضرت زینب(س) بعنوان الگویی برای پرستاران اشاره و اظهار کرد: استقامت و صبوری در برابر حوادث تلخ و طاقت فرسا، انجام به موقع وظایف پرستاری بعنوان تکلیف شرعی، توجه جدّی به نیازهای عاطفی مریضان و برطرف ساختن آنها، حمایت و دفاع از بیمار در حد ایثار و فداکاری و همچنین تحلیل و توضیح حوادث و اتفاقات به بیماران و اسیران نمونه هایی از خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد آن حضرت به شمار می رود که درگزارشات کتب تاریخی ، مقاتل و روایات اشاره شده است./938/پ203/س

ارسال نظرات