۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۷۸۵
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

شهروندان صهیونیستی نه به ارتش خود و نه به نتانیاهو اطمینان دارند بلکه از سخنان سید حسن نصرالله هراسانند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به پیروزی مقاومت در فرو غلتاندن رژیم صهیونیستی به قعر شکست و ناکامی، تنها خط مشی سیاسی آمریکا در منطقه را حمایت از این رژیم اشغالگر دانست.
شيخ نبيل قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته طی سخنانی رزمایش صهیونیستی در شمال فلسطین و ساخت دیوار حایل در مرزهای لبنان با این رژیم اشغالگر را نشانگر ناتوانی و هراس صهیونیست ها دانست و گفت: مقاومت توانست رژیم صهیونیستی را در مسیر سراشیبی قرار دهد و در قعر شکست بیاندازد.

حجت الاسلام قاووق با ابراز اینکه رژیم صهیونیستی پس از گذشت شش سال از جنگ تابستان 2006 هنوز نتوانسته اعتماد شهروندان خود را بازیابد، گفت: شهروندان صهیونیستی نه به ارتش خود اطمینان دارند و نه به سخنان نتانیاهو، بلکه سخنان رهبر مقاومت، سید حسن نصرالله را باور دارند و از آن هراسانند.

وی با انتقاد از کمک های مالی و تسلیحاتی برخی از کشورهای عربی به مخالفان سوریه برای ایجاد آشوب و ناامنی در این کشور و متوقف ساختن مسیر اصلاحات، گفت: باید دید این کشورها آیا همچنان به راه خود ادامه خواهند داد یا اینکه همسو با جامعه جهانی در چارچوب پیشنهاد کوفی عنان و آتش بس و برقراری گفت و گو گام برخواهند داشت.

این مقام برجسته حزب الله با تاکید بر اینکه هیچ یک از مقام های لبنانی نباید وابسته به آمریکا یا مهره دشمن باشند و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به دشمن صهیونیستی خدمت کنند، جویای علت مداخله جویی جفری فیلتمن، معاون وزیرخارجه آمریکا در امور داخلی لبنان شد و گفت: به چالش کشیدن قانون انتخابات لبنان، دخالت آشکار و تعرض به عزت و استقلال این کشور است.

وی رهبری مخالفان مسلح سوریه از سوی آمریکا را دلیلی بر قرار نداشتن این مخالفان در مسیر مقاومت دانست و افزود: آمریکا تنها پشتیبان کسانی است که مایه آرامش و اطمینان خاطر رژیم صهیونیستی هستند و در منطقه سیاستی جز سیاست حمایت از این رژیم را دنبال نمی کند؛ بنابراین بهتر است کسانی که خود را در جبهه واحدی در کنار آمریکا می بینند، در تصمیم های خود بازنگری کنند./981/ب902/ک
ارسال نظرات