۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۴۲۳
معاون حوزه علمیه اصفهان:

مسؤولان در حل اختلافات از مقام معظم رهبری الگو بگیرند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اینکه مسؤولان مراقب باشند اختلاف سلایق آنان منجر به تنازع و ضربه به نظام مقدس اسلامی نشود، علنی و رسانه ای کردن نقاط اختلاف انگیز را اقدامی غیر منطقی و مضر توصیف کرد.
عبداللهي نژاد
حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از علنی کردن اختلافات از سوی برخی از مسئولان، گفت: اگر مسئولان اختلاف داشته باشند به تدریج این اختلافات به جامعه نیز کشیده می‌شود.

وی به عوامل اختلافات اشاره و تصریح کرد:‌ گاهی حسادت و جهل اختلاف‌پرور است و گاهی انسان‌های مغرض این‌ کار را انجام می‌دهند تا آب گل‌آلود شود و آنها در سایه این وضعیت به اهداف و منافع خود دست یابند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که حوادث تاریخ نشان‌گر آن است که حسادت سبب بروز اختلافاتی شده است، ادامه داد: منشأ ماجرای سقیفه حسد بود و گاه مشاهده می‌شود که پیشرفت شخص، ارگان یا نهادی موجب اختلاف می‌شود.

وی با تاکید براینکه مسؤولان مراقب باشند اختلاف سلیقه آنها منجر به تنازع و ضربه زدن به مصالح نظام و کشور نشود، اظهار داشت: اگر هم‌هدف باشیم، اختلاف به جامعه کشانده نمی‌شود، اگر بدانیم طرف مقابل قصدش خیر است از اختلاف سلیقه‌های خود کوتاه می‌آییم.

وی ادامه داد: در برخی موارد اختلاف سلیقه موجب پیشرفت می‌شود اما موضوع این است که بحث و دعوایی که بر سر اختلاف سلیقه پیش می‌آید به جامعه کشانده نشود، مانند مباحثه طلبگی که افراد با هم مباحثه می‌کنند اما رفاقت آن‌ها سر جای خودش باقی می‌ماند و حتی یکی از آن‌ها امام جماعت می‌شود و دیگران نماز را به او اقتدا می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه اصفهان با انتقاد از برخی از مسئولان که به این اصل مهم کم توجه هستند، گفت: متاسفانه برخی از مسؤولان در موارد اختلافی اقدام به مصاحبه می‌کنند و دیگران را زیر سئوال می برند و این کار صحیحی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان برای رضای خدا سخن بگویند و توجه داشته باشند اگر سخنی به ضرر نظام و انقلاب است از طرح آن اجتناب کنند، گفت: مسئولان باید با هوشیاری اطرافیان خود را به خوبی بشناسند، گاهی اوقات  مسؤول قصد ایجاد اختلاف را ندارند اما اطرافیان سبب این امر می‌شوند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که مسؤولان در حل اختلافات از مقام معظم رهبری الگو بگیرند، ادامه داد: مقام معظم رهبری مانند یک پدر نظرات مخالف و موافق را می‌شنوند و در سخنرانی خود بهترین راه حل را رائه می‌دهند./914/ت302/ج
ارسال نظرات