۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۸۳۸
آیت‌الله حائری شیرازی:

امام خمینی متخلق به اخلاق انبیا و اولیای الهی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت امام خمینی(ره) مصداق بارز تخلق به اخلاق انبیا الهی بودند و در برابر مستضعفان تواضع می‌کردند و جایگاه آنها را رفیع می‌دانستند اما در مواجهه با ستمگران با قوت ایستادگی و آنها را خوار می‌کردند.
آيت الله حائري شيرازي آيت الله حائري شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی استاد اخلاق حوزه در سلسله نشست‌های اخلاق مبلغان که پیش از ظهر امروز در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد،‌ با بیان اینکه مبلغان برای رسیدن به اخلاق تبلیغی باید انبیا و اولیا الهی را سرمشق خود قرار دهند، گفت: با توجه به اینکه مبلغان مانند انبیا به تعلیم و هدایت مردم می‌پردازند، از این رو باید به اخلاق ایشان آشنا باشند.

آیت‌الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: انبیا الهی در انجام مأموریت الهی با اراده و قدرت فرامین پروردگار را انجام می‌دادند و پای ارزش‌های دینی تا آخرین لحظه می‌ایستادند.

وی یکی از نشانه‌های بارز انبیا الهی را یاری مستضعفان و خار کردن مستکبران عنوان کرد و اظهار داشت: مبلغان باید از این سیره اولیا خدا درس بگیرند تا روحیه استکبار ستیزی و ضعیف پروری در آنها نهادینه شود.

این استاد اخلاق حوزه ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) مصداق بارز تخلق به اخلاق انبیا و اولیای الهی بودند و در برابر مستضعفان تواضع می‌کردند و جایگاه آنها را رفیع می‌دانستند، اما در مواجهه با ستمگران با قوت ایستادگی و آنها را خوار می‌کردند.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه مبلغان برای تبلیغ و هدایت مردم باید طرح داشته باشند، خطاب به آنان ابراز کرد: به گونه‌ای با مردم برخورد کنید که احساس کنند توانا و بصیر هستند و با آنها در امور مشورت کنید.

این استاد اخلاق حوزه ادامه داد: این روش قرآن است و به انبیا و اولیا الهی می‌فرماید ‌مردم را در امور اجتماعی و سیاسی دخالت بده تا به خود اتکایی و اعتماد به نفس برسند.

وی با بیان اینکه خداوند انبیا را از نظر ظاهری جزء ضعفا قرار داده است، گفت: مبلغان نیز باید این رفتار را سرلوحه کار خود قرار دهند و در عین تهیدستی چشم و گوش آنها از مال و اموال دنیا سیر باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: اگر انبیا با قدرت و سلطنت برای هدایت مردم می‌آمدند، شیطان نمی‌توانست در حقانیت آنها شک و تردید ایجاد کند و این برنامه الهی برای امتحان بندگان است تا انبیا با ظاهری ساده در میان مردم باشند.

این استاد اخلاق حوزه همچنین افزود: اگر مبلغان با قدرت و تشکیلات و متکی به حکم و سمت به تبلیغ دین بپردازند مردم نیز برای رضای خدا ایمان نمی‌آورند بلکه برای مطامع دنیایی و پست و مقام به مبلغ نزدیک می‌شوند.

آیت‌الله حائری شیرازی در پایان خطاب به مبلغان دینی گفت:‌اخلاق مبلغان باید به گونه‌ای باشد که مردم برای رضای خدا به سوی او گرایش پیدا کنند و از این طریق به دین و آموزه‌های دینی و اخلاقی دست پیدا کنند./927/پ202/ج
ارسال نظرات