۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۳۰۲۰۲

نظارت روحانیان بر جلسات تفسیر قرآن ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تخصصی تفسیر قم بر حضور مستمر و نظارت روحانیان آشنا به مبانی تفسیر قرآن کریم در جلسات تفسیر سراسر کشور تاکید کرد.
قرائت قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام دیانت، استاد مرکز تخصصی تفسیر قم، روز گذشته در جمع روحانیان ستاد تفسیر قرآن کریم آذربایجان‌شرقی بر توجه بیش از پیش ائمه جماعات بر تشکیل و تداوم جلسات تفسیر قرآن کریم تاکید کرد و گفت: حضور مستمر و نظارت روحانیان آشنا به مبانی تفسیر قرآن کریم در جلسات تفسیر ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که تفسیرگویی عده‌ای کم‌سواد و یا ناآشنا با مبانی تبیین تفسیر قرآن کریم، موجب انحراف جوانان می شود، خاطرنشان کرد: فعالیت چنین افرادی گاهی موجب سوء تعبیر و یا تفسیر به رای از آیات قرآنی می شود که صدمات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام دیانت با تاکید بر این‌که جلسات تفسیر قرآن نباید طولانی، خسته‌کننده و یا با عدم توجه به سطح مخاطب برگزار شود افزود: اگر جلسات قرآنی به صورت منظم، مستمر و مستدل به تفاسیر معتبر ارائه شود، مردم استقبال خوبی از آن به عمل می‌آورند.

استاد مرکز تخصصی تفسیر قم با بیان این‌که حقیقت ملکوتی قرآن کریم نور است و بر این اساس خاصیت آن روشنگری و هدایت است گفت: باید علاوه بر بیان معانی آیات مهم و دارای پیام روشن زندگی، طعم کلام روشن‌گر الهی را به مخاطبین بچشانیم.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان ستاد تفسیر بایستی ضمن آشنایی با شیوه‌های بیان تفسیر آسان، ساده و روان، حقیقت ملکوتی قرآن را به شکل عینی و کاربردی برای مخاطبان بیان کنند، تا آحاد جامعه با تسمک به آموزه‌های قرآنی از خطر انحراف و سقوط مصون باشند.

حجت‌الاسلام دیانت افزود: روحانیان تفسیرگوی قرآن کریم باید سعی کند تا انس بیشتر با قرآن و ایجاد سؤالات اساسی برای خود، جواب های متقن تهیه کرده و به مخاطبین ارائه دهند، این‌گونه نباشد که جلسات تفسیر قرآن کم‌رونق‌تر از جلسات هیئات مذهبی باشند.

گفتنی است، هفته گذشته نیز دوره آموزشی بیان تفسیر با مدیریت اجرایی کانون فرهنگی هنری و تخصصی قرآن و تفسیر مسجد طفلان مسلم تبریز در تبریز برگزار شده بود./935/پ203/ب

ارسال نظرات