۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۲۲۴
استاد اخلاق حوزه علمیه قم؛

حضرت زینب نماد شجاعت، صبر و عفت است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: همه به‌ویژه زنان جامعه اسلامی می‌توانند از حضرت زینب(س) درس شجاعت، صبر و عفت بگیرند.
حضرت زينب


حجت الاسلام حسن وطن‌خواه استاد اخلاق حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در عظمت حضرت زینب(س) همین بس که حضرت امام سجاد در باره ایشان فرمود«انت عالمة غیرمعلمة و فهمة غیر مفهمة، یعنی تو بدون این‌که معلم دیده باشی عالمه هستی و بدون اینکه کسی به تو چیزی بفهماند فهیمه هستی»، زیرا خداوند به ایشان از علم خود افاضه فرموده بود.

وی با بیان این که  همه به‌ویژه زنان جامعه اسلامی می‌توانند از حضرت زینب(س) درس شجاعت، صبر و عفت بگیرند، افزود: حضرت زینب(س) زمانی که در مجلس ابن زیاد وارد شد خطاب به ابن زیاد که به خیال خام خود می خواست حضرت را تحقیر کند فرمود«ما رأیت الا جمیلاً، ما چیزی جز زیبایی در شهادت برادرم و خاندان بنی هاشم ندیدیم».

این استاد درس اخلاق خاطر نشان کرد: همه ما در دنیا به گرفتاری و مصیبت مبتلا می‌شویم زیرا خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید«لقد خلقنا الانسان فی کبد» و چه خوب است که انسان در این گرفتاری ها و مصیبت ها صبر پیشه سازد.

وی یادآور شد:‌ حضرت زینب(س) از همین دسته افراد صبور بود که حتی در شام غریبان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) با آن همه مصیبت صبر کرد و نماز شب خود را به جا آورد، این روح تعبد و دین داری را از جد بزگوارش، پدرش مادر و برادران آموخته بود.

حجت الاسلام وطن‌خواه با اشاره به توهین اخیر به امام هادی(ع) اظهار داشت: سیره مستمره دشمن این است که گه‌گاهی به فکر توهین به مقدسات مسلمانان می‌افتد و به خیال خود می خواهد نور اسلام را خاموش یا کم کند اما غافل از این است‌که خداوند دوام نور خود را در قرآن کریم در آیه«یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون» تضمین کرده است و اتفاقاً این گونه کار ها سبب برافروختگی این نور می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن با توهین کردن به امام هادی(ع) می خواست از آب گل آلود ماهی بگیرد و با توجه به این که حرم امام هادی(ع) در شهر سامراء قرار دارد و دو مذهب شیعه و اهل تسنن در آن جا قرار دارند این دو گروه را به جان هم‌دیگر بیندازند که موفق به این کار نشد.

این استاد درس اخلاق حوزه علمیه در ادامه افزود: توهین به امام هادی(ع) ابعاد گسترده ای سیاسی، اقتصادی، مذهبی و اجتماعی دارد، البته بعد سیاسی این قضیه گسترده‌تر است.

وی ادامه داد: دشمن با این کار قصد تشدید اختلاف بین مذاهب اسلامی را داشت، البته موفق به این کار نشدند چون امام هادی(ع) فقط مخصوص شیعیان نیست و خود اهل تسنن هم به ایشان ارادت دارند و این امر از حضور خدام سنی در حرم آن بزرگوار مشهود است.

وی در پایان با توصیه به مسلمانان گفت: همان طور که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بار ها تأکید داشتند باید از ایجاد اختلاف پرهیز کرد و همه با هم متحد شویم و بهانه دست دشمن و ایادی او ندهیم و راه توهین را به مقدسات ببندیم چرا که دشمن نه طرفدار سنی ها و نه طرفدار شیعیان است./905/ت302/ن

ارسال نظرات