۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۲۷۴
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

مردم در مقابل اشرافی‌گری مس‍ؤ‍ولان می ایستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پرهیز از دنیا طلبی مسؤولان را لازمه حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره گفت: اشرافی گری نمی گذارد انسان بر شیطان درونی و بیرونی پیروز شود و برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب باید از این اسارت آزاد شویم.
 حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين


حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در همان سال‌های آغازینٰ بحث صدور انقلاب را مطرح کردند و این به معنای کشور گشایی نبود بلکه منظور ایشان صدور فرهنگ انقلاب بود.

وی با بیان این‌که بیداری اسلامی امروز حاصل به ثمر نشستن بیدارگری های امام(ره) است، افزود: مقام معظم رهبری به حق ایشان را پدر بیداری اسلامی نامیدند، چراکه جرقه این حرکت ها با انتشار پیام انقلاب ما زده شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره عمق تأثیرگذاری نظریات امام(ره) در دیگر کشورها و محبوبیت بین‌المللی این مرد الهی، گفت: در سفرهای متعددی که به خارج از کشور داشتم وقتی از برخی که ظاهرا مخالف و معاند نظام ما هستند سؤال می کردم که آیا امام(ره) را می شناسند؟ پاسخ می دادند ای کاش ما هم رهبری مثل ایشان را داشتیم و برخی هم ایشان را پدر خود خطاب می کردند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اوج عظمت کار امام(ره) را حرکت در خلاف جهت جریان‌های موجود در جهان دانست و بیان داشت: در دنیایی که همه دم از جدایی دین از سیاست می زدند، امام با ارائه بهترین طرح حکومتی کارایی اسلام را به همه ثابت کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه امام (ره) را احیاگر دین توصیف کرد و گفت: حامیان افکار این مرد الهی تنها شیعیان و مسلمانان نیستندٰ بلکه همه آزادیخواهان، عدالت طلبان و کسانی که دنبال فضائل اخلاقی هستند امروز طرفدار ایشان هستند.

اسرائیل در بدترین شرایط نظامی و امنیتی است

وی در خصوص موضع گیری مقام معظم رهبری نسبت به تهدیدهای صهیونیست ها، اظهارداشت: با سقوط رژیم های حامی صهیونیست آنها به شدت دچار وحشت و اضطراب شده اسند به همین دلیل سخن از حمله نظامی به ایران را پیش می کشند اما همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند کوچک‌ترین حرکت آنها موجب حذف اسرائیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی وضعیت رِیم غاصب اسرائیل را در بدترین شرایط نظامی و امنیتی تحلیل کرد و گفت: با کنار رفتن دولت های حامی صهیونیست شمار دشمنان آنها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و آنها انگیزه ای برای جنگیدن ندارند و اگر چنین اشتباهی را مرتکب شوند اکثر کشورهای منطقه از ایران حمایت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل دیگر نمی تواند با دروغ و ارعاب در جهان سلطه گری کند، تصریح کرد: امروز هیمنه این رژیم غاصب و سایر مستکبران جهان شکسته شده است و بزودی شاهد آن صاعقه نابودگر خواهیم بود.

مردم در مقابل اشرافی‌گری مس‍ؤ‍ولان می ایستند

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) پرهیز از دنیا طلبی مسؤولان را لازمه حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی دانست و گفت: اشرافی گری نمی گذارد انسان بر شیطان درونی و بیرونی پیروز شود و برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب باید از این اسارت آزاد شویم؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری بر اهمیت این موضوع تأکید کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه مردم در طول انقلاب حامی رهبرانی بوده اند که در ساده زیستی و زهد و تقوا اسوه هستند، اظهار داشت : اگر مسؤولان بخواهند شیوه ای خلاف ارزش های اسلامی و سیره مقام معظم رهبری در پیش گیرند و با اشرافی گری خود مانع پیشرفت کشور شوند، مردم نمی پذیرند و جلوی آنها را خواهند گرفت./928/ت302/ج

ارسال نظرات