۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۴۴۷
آیت‌الله شبستری با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه؛

مسؤولان به جای حرف زدن به وعده‌های خود عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به بحران زیست‌محیطی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: وعده‌های مسؤولان در نجات دریاچه ارومیه عملی نشده است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار کارکنان و مدیران سازمان جهادکشاورزی استان، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهادگران همواره منشا خیر و برکت برای نظام و اقشار مختلف مردم بوده‌اند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: جهادسازندگی یادگار عظیم و ارزنده انقلاب اسلامی بود و با فرمان حضرت امام راحل در 27 خرداد سال 58 متولد و در بستر انقلاب اسلامی به رشد خود تداوم بخشید و در مدت زمان اندک، منشا تحولات بنیادین در مناطق روستایی کشور شد.

وی با بیان این‌که جهادگران منشاء تحولات بزرگی در مناطق روستایی کشور بوده‌اند و توانستند در دوران دفاع مقدس دین خود به انقلاب و اسلام را ادا کنند، تلاش در جهت رشد شخصیت اجتماعی روستائیان، همت برای توسعه کشاورزی و خلوص نیت را از مهم‌ترین ویژگی‌های جهادگران دانست و افزود: این عوامل از جمله دلایل رشد سریع جایگاه و پایگاه این نهاد در متن جامعه اسلامی بوده است.

وی افزود: خوشبختانه با ادغام وزارت‌های کشاورزی و جهادسازندگی، این روحیه در بدنه این تشکیلات حفظ شده و جهادکشاورزی در راستای رشد و ارتقای جایگاه بخش کشاورزی در جامعه تلاش خود را گسترده‌تر کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی را خواستار شد و تصریح کرد: توسعه کشاورزی و خودکفایی در محصولات اساسی و استراتژیک مایه آبروی کشور است، اما بایستی راهکارهای لازم در جهت کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی، دامی و لبنی صورت گیرد.

وی با اشاره به سفارش‌های متعدد اسلام بر ضرورت توسعه کشاورزی و دامپروری در جوامع اسلامی، افزود: تعابیری که در مورد کشاورزان و جایگاه معنوی آنان در تعالیم اسامی به کار رفته است در مورد دیگر اقشار وجود ندارد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های مسؤولان در خصوص نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه که دو استان آذربایجان‌شرقی و غربی را در معرض تهدید قرار داده، بسیار تاسف‌بار است.

وی تاکید کرد: مسؤولان به جای حرف به قول‌های خود عمل کنند و در این رابطه نه تنها در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، بلکه در دیدار با وزیران و مسؤولان مربوطه نیز در مورد تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه متذکر شده و هشدار داده‌ام و هرچه زودتر باید برای حل بحران دریاچه ارومیه اقدام شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به راهکارهای مختلف ارائه شده از سوی کارشناسان امر گفت: حرف زدن و وعده دادن کافی نیست و باید هرچه سریع‌تر برای خروج از وضعیت بحرانی و خطر زیست‌ محیطی که در پی خشک شدن تدریجی این دریاچه در حال وقوع است، برنامه‌های کاربردی اجرا کنند./935/پ202/ج
ارسال نظرات