۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۳۰۶۷۴

دایرة‌المعارف امامزادگان آذربایجان ‌شرقی تهیه می‎‏شود

خبرگزاری رسا ـ دایرة‌المعارف امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی به همت یکی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه تدوین و تهیه می شود.
امامزاده


حجت الاسلام محمد الوان‌سازخویی، محقق و نویسنده حوزه دین در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دایرة‌المعارف امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی به درخواست اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تهیه و رونمایی خواهد شد.

وی با بیان این‌که بیش از 500 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر شهرهای استان آذربایجان شرقی مورد مطالعه قرار می گیرد، ادامه داد: این طرح ارزشمند با هدف تدوین فرهنگ جامع و معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهیه خواهد شد.

حجت الاسلام الوان‌ساز با اشاره به این‌که تحقیقات در دو مرحله میدانی و کتابخانه ای تا 5 ماه دیگر به اتمام خواهد رسید، گفت: هم اکنون شهرهای اهر، کلیبر، ورزقان، هریس، خاروانا و حومه مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته‌اند که طی هفته‌های آینده تحقیقات طرح در دیگر شهرهای استان نیز شروع می شود.

این محقق و نویسنده حوزه دین خاطر نشان کرد: پس از اتمام تحقیقات، نگارش این دایرة‌المعارف در حدود هزار صفحه آغاز می شود، افزون بر این‌که سعی شده تا تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه معرفی شده با عکس، سند و یا تصویر وقف‌نامه متعلقه باشد.

گفتنی است، حجت الاسلام محمد الوان‌سازخویی، محقق و نویسنده حوزه دین پیش از این با نگارش کتاب تحقیق و تعلیق تاریخ اولاد اطهار به‌ عنوان نویسنده کتاب منتخب سال تبریز در بخش تاریخ انتخاب شده است.

بنابر این گزارش، رجال دینور، عرشیان خاک نشین و شرح حال امامزادگان، بقاع متبرکه و اندیشمندان شهر عالم پرور خوی با عنوان « مزارات خوی » تصحیح وقایع العلوم مرحوم ملاعلی خیابانی، تاریخ امکنه شریفه از جمله آثار این محقق حوزوی است./935/ت303/ب

ارسال نظرات