۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۷۲۲

حوزه علمیه جعفریه مشهد طلبه می پذیرد

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه جعفریه در سطح دو و سه تحت برنامه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به صورت محدود طلبه می پذیرد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مدرسه علمیه جعفریه طلاب مستعد و کوشا را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری جهت ارتقای سطح کیفی و کمی طلاب در سطح دو و سه جذب می کند.

بنابر این گزارش، برگزاری کارگاه های تخصصی قرآن پژوهی زیر نظر استادان و آیات عظام، استفاده از استادان مجرب و نمونه مورد تأیید مرکز مدیریت، حضور استادان ناظر توانمدن در مباحثات، کارگاه تخصصی قرآن و فضای مناسب جهت مطالعه، برخورداری از حجره با امکانات مناسب ـ با تعداد محدود ـ، بهره برداری از امکانات پیشرفته رایانه ای و اینترنت پرفرصت، برگزاری اردوهای آموزشی، فرهنگی و عتبات عالیات، اعطاء مدرک سطح دو و سه پس اتمام دوره از مزایای این مدرسه است.

لازم است که طلاب جهت ثبت نام و اطلاع از موارد امتحان به دفترچه راهنمای پذیرش مراجعه نمایند. محل تهیه دفترچه راهنمای پذیرش مدرسه علمیه جعفریه و سایر مدارس علمیه می باشد. زمان ثبت نام این مدرسه از 20 خردادماه جاری تا 15 تیرماه امسال است.

این گزارش می افزاید، این مدرسه در سال 1387ه.ق به دست آیه الله حاج شیخ غلام حسین تبریزی (عبد خدایی)که یکی از علمای وارسته زمان خود بوده تأسیس شده است. در طی سالیان متمادی بعد از تأسیس مدرسه، با توجه به تأکید واقف و مؤسس مبنی بر فراگیری مسائل تفسیری وحدیثی، فقهی و اعتقادی طلاب زیادی به مرحله استادی درسطح حوزه های علمیه در سراسر کشور از این مدرسه فائق آمدند که از استادان برجسته و عالی سطح و خارج کنونی به حساب می آیند.

اهتمام به مسائل قرآنی و توجه به رویکرد قرآن پژوهی باتوجه به امکانات وشرایط بسیار عالی و مطلوب جزو اولویت های این مدرسه بوده است. در مدرسه علمیه جعفریه کتابخانه ای وجود دارد که از حیث کتاب در جهت مبانی قرآنی و تفسیری در حوزه علمیه علمیه خراسان بی نظیر است. همچنین استفاده از استادان و آیات عظام که طی چندین سال متمادی و مستمر در امر آموزش قرآنی شرکت داشته و خواهند داشت باعث پیشبرد اهداف طلاب در این مدرسه شده است.

این گزارش حاکی است، اکنون مدیریت مدرسه به دست حجت الاسلام عبدخدایی، سفیر سابق ایران در واتیکان است.

گفتنی است، با توجه به آمار رسمی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، درصد علمی مدرسه علمیه جعفریه از سایر مدارس در سطح دو حوزه علمیه خراسان بالاتر گزارش داده شده است./968/پ203/س

ارسال نظرات