۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۳۱۲۷۳
با محوریت مظلومیت مسلمانان جمهوری آذربایجان؛

«جشنواره‌ شعر اسلامچیلار» در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی «جشنواره‌ شعر اسلامچیلار» را با هدف انعکاس مظلومیت مسلمانان کشور جمهوری آذربایجان در تبریز برگزار می کند.
جشنواره‌ شعر اسلامچيلار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، «جشنواره‌ی شعر اسلامچیلار»، انعکاسی از دردمندی و تعهد هنرمندان مسلمان است که به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با هدف انعکاس مظلومیت مسلمانان کشور جمهوری آذربایجان در تبریز برگزار می شود.

حجاب و محبوسان اعتراض به منع حجاب، جایگاه اهل‌بیت(ع) در میان مردم جمهوری آذربایجان با تاکید بر نقش اماکن مقدسه و امام زادگان، قره‌باغ، پاره‌ی تن اسلام، خمینی‌چی‌ها، مجاهدت در غربت و محرم و عاشورا در جمهوری آذربایجان از جمله موضوعات پیشنهادی این جشنواره دینی است.

همچنین رهبران جریان اسلامگرا از شیخ شهید عبدالغنی بادکوبه‌ای تا حاج علی‌اکرام و دکتر صمداف، شهدای جنبش اسلامی آذربایجان، اسرائیل‌ستیزی در جمهوری آذربایجان و تأثیر انقلاب اسلامی در مردم جمهوری آذربایجان از دیگر موضوعات اشعار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره خواهد بود.

بنا بر این گزارش، اشعار، در دو بخش ترکی و فارسی مورد داوری قرار می‌گیرند که در هر بخش، حداکثر سه اثر پذیرفته می‌شود، اشعار بایستی، به صورت تایپ شده در فایل word و در یک طرف A4 ارائه شود، همچنین اشعار با الفبای لاتین نیز پذیرفته می‌شود.

بر این اساس، آثار پذیرفته شده برای مرحله‌ی داوری، در قالب مجموعه‌ای منتشر و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته و از سه اثر برگزیده در هر بخش (ترکی، فارسی) تقدیر می‌شود.

به صاحبان آثار برگزیده اول در هر بخش تندیس جشنواره به همراه لوح سپاس و مبلغ چهار میلیون ریال، نفر دوم هر بخش تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ سه میلیون و پانصد هزار ریال و نفر سوم در هر بخش تندیس جشنواره به همراه لوح سپاس و مبلغ نقدی سه میلیون ریال اهدا می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تبریز، خیابان حافظ، نرسیده به چهارراه حافظ، کوچه شهید فاضلی، پلاک 26 پست کرده و یا از شماره نمابر 5410316 0411 و پست الکترونیکی islamchilarfest@yahoo.com نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند./935/پ203/س
ارسال نظرات