۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۳۳۱
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه خبر داد:

ایجاد 50 پایگاه فرهنگی در کنار حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: در آینده نزدیک هر حوزه علمیه حداقل 50 پایگاه فرهنگی و تغذیه فکری در اطراف خود خواهد داشت.
حجت الاسلام نبوي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: بر اساس طرحی که از سوی این معاونت در حال پیگیری است در آینده هر مدرسه علمیه موظف است حداقل 50 پایگاه فرهنگی و تغذیه فکری در اطراف خود ایجاد کند.

وی با اشاره به شیوه اجرای این طرح گفت: در نتیجه اجرای این طرح با حضور طلاب و مبلغان توانمند حوزه‌های علمیه کشور، تا شعاع چندکیلومتری هر مدرسه علمیه کارهای فرهنگی رونق خاصی خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام نبوی اظهار داشت: این طرح منحصر در مدارس علمیه سفیران هدایت نیست و در تمام حوزه‌های علمیه اجرا خواهد شد و در مناطق و مجموعه های فرهنگی اعم از مساجد، مدارس آموزش و پرورش، حسینیه ها، تکایا، دارالقرآن ها، و فضاهایی که امکان فعالیت فرهنگی دارند، اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه تبلیغ اظهار داشت: به‌حمدالله در سفری که ایشان به قم داشتند از مجموعه فعالیت‌های این معاونت اظهار رضایتمندی کردند و در بیاناتشان سلامت فکری و سیاسی مجموعه معاونت تبلیغ را تایید نمودند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی تاکید کرد: این فراز از بیانات مقام معظم رهبری برای ما بسیار ارزشمند بود که فرمودند: سلامت سیاسی و فکری یکی از آن نقاط برجسته مجموعه شماست. آن را قدر بدانید و حفظ کنید که خیلی مهم است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگرچه تبلیغ دین در قالب‌های مختلف علمی و هنری صورت می‌گیرد اما بحمدالله امروزه روحانیان ناب‌ترین و صریح‌ترین شیوه‌ی تبلیغ دینی را در دنیا ارائه می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: شناخت نیازهای فکری مخاطبان و آسیب‌های اعتقادی و اجتماعی موجود در جامعه از ضرورت‌های یک تبلیغ موفق است.

حجت‌الاسلام نبوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراخوان اعزام مبلغ برای تابستان گفت: فرصت تبلیغی تابستان یک فرصت استثنایی است که لازم است مبلغانی که از ارگان‌های مختلف برای تبلیغ تابستان اعزام می‌شوند بیشترین برنامه‌ریزی را برای ایجاد ارتباط موثر و صمیمی با جوانان و نوجوانان داشته باشند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: مبلغان باید تلاش کنند با اجرای برنامه‌های شاد و با نشاط، حضور در مکان‌های ورزشی و استفاده از فضاهای اردویی و با جذب بیش از پیشِ جوانان، تبلیغ موفقی داشته باشند./919/د102/ن

ارسال نظرات