۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۸۴۸
امام جمعه موقت کرمان:

دست دوستی آمریکا دست حیله و مکر است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه کرمان گفت: اگر آمریکا روزی دست دوستی به سوی ایران دراز کند، این دست حیله و مکر است و ملت ما باید به این موضوع آگاه باشد.
حجت الاسلام عرب پور
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور، امام جمعه موقت کرمان، امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان کرمان، با گرامی داشت 12 تیر سالروز شهادت 298 مسافر هواپیمای جمهوری اسلامی ایران توسط ناو جنگی آمریکا، اظهار داشت: تا دولت آمریکا ماهیت خود را تغییر ندهد، هرگز آن را به عنوان دوست نخواهیم پذیرفت.

وی با بیان این که آمریکا دشمن بوده، هست و خواهد بود، افزود: اگر آمریکا روزی دست دوستی به سوی ایران دراز کند این دست حیله و مکر است و ملت ما باید به این موضوع آگاه باشد.

حجت الاسلام عرب پور با انتقاد از گرانی های اخیر علت این گرانی ها را تحریم ها، سوء مدیریت در کشور و عدم رعایت تقوا از سوی فروشندگان دانست و افزود: اگرچه فروشندگان و مصرف‌کنندگان عامل اصلی گرانی نیستند‌، اما مردم با رعایت تقوا و احترام به حقوق یکدیگر می توانند به سهم خود گرانی را کنترل کنند.

وی با اشاره به رعایت ضروری ترین اصل اسلام و اهمیت ترویج حیا در جامعه، تصریح کرد: منظور از تقوا رعایت ضوابط شرعی در همه کارها است که مصداق آن برای زنان رعایت حیا و عفت است.

امام جمعه موقت کرمان در ادامه با تبریک نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت خاطرنشان کرد: بعضی از کارهای خلاف شئون اسلامی باید از جشن های نیمه شعبان حذف شود و به هدف اصلی برگزاری این اعیاد یعنی شناختن و شناساندن منتظر واقعی پرداخت./918/پ202/س
ارسال نظرات