۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۵۶۹

مرکز ریحانه النبی آمادگی اجرای طرح خوش‌حجابی در تبریز را دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز حجاب ریحانةالنبی گفت: در صورت استقبال مسؤولان استان آذربایجان‌شرقی، این مرکز آمادگی طرح خوش‌حجابی در تبریز را دارد.
حجت الاسلام محمد مهدي ابراهيم‌پور، مدير مرکز تحقيقات و طراحي حجاب ريحانه‌النبي(س)

 

حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز حجاب ریحانةالنبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این مرکز تاکنون با اجرای طرح‌هایی در شهرهای مختلف به دنبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف طرح خوش‌حجابی مرکز ریحانةالنبی، تثبیت حجاب در خانواد های مذهبی است، هر چند نتوانیم سطح حجاب جامعه را ارتقا بخشیم، اما می توان با کنترل وضعیت موجود، بسیاری از آسیب‌های پیش‌روی خانواده‌های مذهبی را کاهش داد.

 

حجت الاسلام ابراهیم پور با اشاره به این‌که بخشی دیگر از فعالیت‌های مرکز به آموزش حجاب اختصاص دارد، ادامه داد: اعتقاد بر این است که بایستی آموزش حجاب و عفاف در سطوح مختلف فردی و اجتماعی، باید مقدم بر اقدامات بازدارنده باشد، افزون بر این‌که تبیین آثار مثبت حجاب موجب گرایش همگان خواهد بود.

 

مدیر مرکز حجاب ریحانةالنبی در ادامه به تشریح طرح خوش حجابی این مرکز پرداخت و اظهار داشت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تشویق افراد با حجاب و با هدف شناسایی و حمایت از بانوان خوش حجاب، برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیم پور افزود: در راستای این طرح از میان دختران 7 تا 14 ساله در سطح شهر عضوگیری می شود، اعضای طرح «خوش حجابی» کارت عضویت دارند و می توانند از برنامه های مرکز حجاب ریحانه النبی بهره‌مند شوند که این برنامه ها شامل اجرای برنامه های تربیتی و دینی، ارائه بسته های فرهنگی، مسابقات مختلف و ارائه خدمات تفریحی و استفاده از مراکز تفریحی با همکاری نهادهای استان است.

 

وی با بیان این‌که تمامی برنامه‌های طرح با رویکرد تربیتی و فرهنگی پیش بینی شده است، تصریح کرد: افراد عضو پس از اتمام سن 14 سالگی نیز تحت حمایت این مرکز هستند و رها نمی شوند، بلکه در قالب طرحی دیگر با عنوان «نسیم عفاف» با مرکز ریحانة النبی ارتباط خواهند داشت.

 

حجت الاسلام ابراهیم پور با بیان این‌که در صورت استقبال مسؤولان استان آذربایجان‌شرقی، این مرکز آمادگی طرح خوش‌حجابی در تبریز را دارد، گفت: هم‌اکنون اجرای طرح در شهرهایی مانند تبریز و همدان مورد نظر است که اگر متولیان فرهنگی و مرتبط با طرح در این استان‌ها استقبال کنند، مرکز آمادگی اجرا خواهد داشت.

 

وی با اشاره به سابقه اجرای طرح خوش حجابی در شهرهای مختلف کشور افزود: طرح ملی خوش حجابی از سال 87 در شهر ارومیه با جمعیتی بالغ بر هزار نفر انجام شد که رضایت 4/99 درصد خانواده ها را به همراه داشت./935/ت302/ب

ارسال نظرات