۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۷۵۹
در نخستین خطبه های نماز جمعه عین دو اهواز ؛

آیت الله موسوی جزایری دستگیری شیخ نمر را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در نخستین خطبه های نمازجمعه منطقه عین دو اهواز با اشاره به تحولات گسترده منطقه خاورمیانه و شرق عربستان، دستگیری شیخ نمر باقر النمر را محکوم کرد.
آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در نخستین خطبه های نمازجمعه عین دو اهواز که در مسجد امام حسین(ع) این منطقه برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به سخنان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه « نمازجمعه یکی از بزرگترین عنایت الهی بر جمهوری اسلامی است» اشاره کرد و گفت: نمازجمعه یکی از بزرگترین نعمات الهی بر جمهوری اسلامی است و ما نباید برای حضور در نمازجمعه کوتاهی کنیم بلکه باید با اشتیاق و شور و شعف فراوان به سوی نمازجمعه، میعادگاه عاشقان الهی روانه شویم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه نهم سوره مبارکه جمعه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ » ابراز داشت: خداوند تبارک و تعالی در این آیه از فعل « فَاسْعَوْا » استفاده کرده،  این فعل از افعال امری و به معنای شتاب است که به اهمیت و جایگاه بالای نمازجمعه در نظر خداوند متعال اشاره می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنانش با نقل خاطره ای از مرحوم آیت الله مشکینی اظهار داشت: مرحوم حضرت آیت الله مشکینی هرگاه آیه نهم سوره مبارکه جمعه را  می دیدند و یا می شنیدند می گفتند لبیک یا الله، که این اهمیت والای نمازجمعه نزد اولیاء الله و علمای دینی را نشان می دهد.

 

جوانان مساجد را برای حضور در ماه مبارک رمضان آماده کنند

 

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عطرافشانی مساجد، بر حضور پرشور جوانان در این زمینه تأکید کرد و گفت: جوانان در این زمینه باید آستین همت را بالا بزنند و مساجد را برای حضور در ماه مبارک رمضان آماده کنند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به پیشینه دینی و ولایی منطقه عین دو اهواز در قبل و پس از انقلاب، جوانان و مؤمنان این منطقه را برای عطرافشانی و پاکیزه کردن مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی منطقه عین دو اهواز دعوت کرد و گفت: همواره مردم عین دو مردمانی ولایی، متدین و دین دار بوده اند.

 

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن کریم است، بر اجرای گسترده کرسی ها و محافل قرآنی در مناطق مختلف خوزستان از سوی متولیان فرهنگی تأکید کرد و گفت: برپایی گروهی و جمعی محافل قرآنی در مساجد و مراکز دینی از مهم ترین فعالیت هایی است که باید در ماه مبارک رمضان به آن پرداخته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تحولات گسترده منطقه خاورمیانه و شرق عربستان، دستگیری شیخ نمر باقر النمر را محکوم کرد و بیان داشت: مردم شیعه نشین شرق عربستان همواره مورد ظلم و ستم آل سعود مستکبر قرار گرفته اند و در جریانات نا امنی های اخیر این منطقه شیخ نمر توسط نیروهای امنیتی آل سعود به شدت مجروح و سرنوشت این شیخ مبارز نامعلوم است.

 

پیروزی اسلام گرایان در انتخابات مصر بسیار مسرت بخش بود

 

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی خطبه های نمازجمعه منطقه عین دو اهواز با ابراز خوشحالی از پیروزی اسلام گرایان در کشور بزرگ و پهناور مصر گفت: نابودی حکومت چندین ساله حسنی مبارک اسراییلی توسط مردم و جانشینی محمد مرسی از خبرهای خوشحال کننده و مسرت بخش بیداری اسلامی است.

 

امام جمعه اهواز در ابتدای خطبه نخست با اشاره به افتتاح نمازجمعه در منطقه عین دو اهواز با تبریک به مردم این منطقه از همه مسؤولان و دستگاه های اجرایی که در راه اندازی نمازجمعه این منطقه کمک کردند تقدیر و تشکر کرد./9461/پ202/ع

ارسال نظرات