۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۰۷۱
نماینده خبرگان رهبری:

غرب از ترور و نسل‌کشی برای تامین منافعش ابایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: تاریخ نشان داده هر جا منافع غرب ایجاب کند مظلوم کشی و سلب امنیت و آسایش جوامع توسط ایادی آن صورت می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
 
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به حوادث سوریه اظهار داشت: غرب با حمایت آشکار و پنهان از آشوبگران داخلی و ترویست‌ها به دنبال اهداف فرسایشی و ناامنی در شهرهای مختلف سوریه است.
وی با اشاره به انفجار اخیر تروریستی سوریه خاطرنشان کرد: آشوبگران در اقدامی تروریستی چند تن از شخصیت های تاثیرگذار سوریه را به شهادت رساندند، این حادثه حقیقت موجود در این کشور و ماهیت اصلی تروریست‌ها و آشوبگران را نشان داد.
امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که استکبارجهانی به ویژه دولت مستبد و مستکبر حاکم در آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ ابایی از ترور و نسل‌کشی ندارند، افزود: تاریخ نشان داده هر جا منافع غرب ایجاب کند، مظلوم کشی و سلب امنیت و آسایش جوامع توسط ایادی آن ها صورت می گیرد.
وی هدف آمریکا از تداوم ناآرامی و تحرکات تروریستی در سوریه را ایجاد امنیت رژیم صهیونیستی پس از موج بیداری اسلامی و ناامن جلوه دادن این کشور دانست و تصریح کرد: سوریه تاوان حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را می پردازد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار مسلمانان کشور میانمار اظهار داشت: در این کشور 17 روستای مسلمان‌نشین به صورت کامل ویران، مساجد و قرآن ها به آتش کشیده شده‌اند و دردناک تر از آن، پنج هزار نفر از نوامیس مسلمانان مورد تجاوز جنایتکاران قرار گرفته است.
وی سکوت برخی کشورهای اسلامی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر را اوج بی کفایتی حکام وابسته به غرب در منطقه دانست و افزود: بر اساس اخبار و تصاویر منتشر شده از این جنایات، نسل‌کشی تمام عیار در این کشور در جریان بوده که نشان می‌دهد این جنایات هدایت‌شده از دشمنان اسلام است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که بر اساس آمارهای رسمی منشر شده بیش از 20 هزار مسلمان در میانمار توسط بوداییان افراطی به طرز فجیعی کشته شده اند، خاطرنشان کرد: به رغم اینکه مسلمانان بزرگترین اقلیت مذهبی در میانمار هستند، رییس جمهور این کشور اعلام کرده که آن ها شهروندان این کشور نبوده و باید از این کشور خارج شده و در اردوگاه های سایر کشورها ساکن و یا پناهنده شوند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: بی‌تفاوتی مجامع جهانی به کشتار مردم مسلمان میانمار ثابت کرد که تمام ادعای غرب در دفاع از حقوق بشر سرابی بیش نیست، از سوی دیگر باید اذعان داشت که چنین جنایاتی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اهداف از پیش تعیین شده غربی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خواستار بهره‌مندی عموم مردم از برکات و فیوضات این ماه پرخیر و برکت شد و اظهار داشت: حفظ حرمت این ماه عزیز، یکی از مهمترین وظایف روزه‌داران است./935/پ202/ع

ارسال نظرات