۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۳۱۵۰
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران:

حجاب، یک مسأله فرهنگی است که باید با نگاه فرهنگی آن را حل کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: حجاب، یک مسأله فرهنگی و اجتماعی است که باید با نگاه فرهنگی آن را درست کرد.
حجاب و عفاف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا آقامیری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، با اشاره به نقش حیا در جامعه عنوان کرد: حیا زیبنده انسان است و انسان بی‌حیا در جامعه انگشت‌نماست و مورد احترام جامعه نیست بدین معنا که اگر حیا در جامعه کم‌رنگ شود گام‌های اولیه آغاز انحطاط جامعه برداشته خواهد شد.

وی افزود: روایات ما بخش مهمی از حیا را مربوط به زنان می‌داند و البته حیا یک امر نفسانی است که شدت و ضعف آن به نفسانیت خود انسان برمی‌گردد.‌

وی ادامه داد: انسان باید حیا را در وجود خود، متجلی کند و اگر جامعه‌ای متشکل از انسان‌های مختلف از حیا به دور باشد باید به سراغ تک‌تک افراد رفت و بحث حیا را در وجود آنها احیا کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران به تاثیر کارهای‌ ایجابی و سلبی در جامعه اشاره کرد و خاطر‌نشان ساخت: فعالیت‌های ایجابی عمدتا از کارهای سلبی بهتر است لذا با اقدامات ایجابی، جامعه‌ای که بی‌حیا شده بود به داشتن حیا متمایل خواهد شد.

حجت‌الاسلام آقامیری ضمن بررسی ارکان یک جامعه سالم عنوان کرد: حیا به عنوان یک رکن مهم در یک جامعه سالم تلقی می‌شود و اگر حیا در جامعه با اهرم‌های مختلف، کنار گذاشته شود، انحطاط جامعه رقم زده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به ارتباط حیا و حجاب در جامعه گفت: حجاب، عموما از حیا ناشی می‌شود اما در عین حال میان حیا و حجاب تفاوت است.

وی افزود: حجاب یک مسأله فرهنگی و اجتماعی است که باید با نگاه فرهنگی آن را درست کرد و در این راستا بانوان دهه 90 را با دلایل متقن و مستحکم با حجاب آشنا کنیم زیرا حجاب یک سرمایه مهم برای یک خانم به شمار می‌رود./919/د102/ن

ارسال نظرات