۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۳۴۰۴۸

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب های نهج البلاغه به صورت موضوعی، فروغ حکمت، ترجمه و شرح نهایه الحکمه؛ حوزه و روشن فکری، نقش باورهای دینی در اصلاح فرد و جامعه تاریخ فقه مذاهب اسلامی به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده است.
چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ جدید کتاب های نهج البلاغه (به صورت موضوعی)، فروغ حکمت (ترجمه و شرح نهایه الحکمه)، حوزه و روشن فکری، نقش باورهای دینی در اصلاح فرد و جامعه تاریخ فقه مذاهب اسلامی، به تازگی به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
نهج البلاغه به صورت موضوعی
 سخنان امام علی امیر مؤمنان علیه السلام به سان گوهرهای گران بهایی در «نهج البلاغه» گردآوری شده، اما نظم و ترتیبی ندارد؛ نه به صورت موضوعی و نه بر حسب تاریخ صدور و حوادث مربوط. هم چنین در موارد بسیاری، مفهوم سخن امام برای ما روشن نیست و احتمالات متعدد و ابعاد گواناگونی دارد، برای رفع این مشکل و دسترسی آسان و صحیح به مطالب این گنجینه بزرگ، دسته بندی و موضوعی کردن آن می طلبید که این اثر، به شیوه ای دقیق و همه جانبه به آن پرداخته است.
 چاپ دوم این کتاب در سال 1391، در 1096 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 22000 تومان، از سوی مؤسسه بوستان کتاب قم منتشر شد.
 
فروغ حکمت (ترجمه و شرح نهایه الحکمه)
 مبنای این شرح، آسان نمودن مطالب سنگین کتاب «نهایه الحکمه» تألیف علامه طباطبایی و یاری رساندن برای فهم صحیح متن آن است. در این شرح که در سه جلد فراهم آمده، سعی شده است که فراز و نشیب عبارت های متن، همچون جاده ای هموار صاف گردد تا خواننده بتواند به سهولت به عمق مفاهیم آن واقف گردد. بدون آنکه به کتاب های دیگر ارجاع داده شود. در پی تحقق این هدف از رساترین عبارت و کوتاه ترین مسافت جهت وصول به مقصد استفاده شده است.
 چاپ دوم این کتاب در سال 1391، با شمارگان 800 نسخه، در 650 صفحه و با قیمت 13500 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
 
حوزه و روشن فکری
 روشن فکری حوزوی، بر آن است تا با حفظ چارچوب تفکر حوزوی و پای بندی به اصول و ارزش های بنیادین، به طور غیر منفعلانه به سوی تحولات و اقتضائات دنیای جدید گام بردارد. این مجموعه، پانزده مقاله برگزیده از همایش «حوزه و روشن فکری/1387» است که در سه بخش اصلی، سامان یافته است: ماهیت روشن فکری حوزوی؛ زمینه های شکل گیری جریان های روشن فکری حوزوی؛ چهره ها و عناصر مؤثر در روشن فکری حوزوی.
 چاپ دوم این کتاب در سال 1391، در 488 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 10000 تومان، از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
 
نقش باورهای دینی در اصلاح فرد و جامعه
 امروزه جوامع مختلف بشری در زندگی فردی و اجتماعی، دچار مشکلات و بحران های زیادی هستند، از طرف دیگر، مکاتب بشزی در حل این مشکلات راه به جایی نبرده و نتیجه آن، سردرگمی و بی معنا بودن زندگی برای افراد جامعه شده است. اما بی تردید باورهای دینی برای برون رفت از این معضل بزرگ، نقش آفرین و راهنماست و می تواند فرد و اجتماع را به سوی تکامل واقعی سوق دهد.
این پژوهش، موضوع فوق را در سه بخش و فصل های مختلف بررسی کرده است: کلیات، تأثیر دین در اصلاح فرد، تأثیر باورهای دینی در خانواده و اجتماع.
 چاپ دوم این کتاب در سال 1391، در 380 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 7300 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
 
تاریخ فقه مذاهب اسلامی
 در این کتاب پس از بررسی اهمیت، ضرورت و فایدت تاریخ فقه، از چگونگی شکل گیری یا تکوین فقه اسلامی یاد می شود، سپس سیر تحول تاریخی این علم از آغاز پیدایش آن، عصر تشریع در زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بررسی می گردد. آن گاه ادوار مختلف فقه تا عصر حاضر، ویژگی های هر دوره، شرایط سیاسی و اجتماعی اش مورد بررسی قرار می گیرد. در هر دوره، منابع و مدارک فقه آن دوره و نیز شرحی از فقهای بزرگش آورده می شود و آرا و آثار آنان در هر یک از مذاهب اسلامی و مکاتب فقهی آنان ذکر می شود.
 چاپ دوم این کتاب در سال 1391، در 324 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 6000 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد./969/ن 602/ن 
ارسال نظرات