۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۳۵۷
نماینده خبرگان رهبری:

عمل به فرائض اسلامی سبب سعادت جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: ذهن محدود بشری گاه قابلیت درک مفاهیم عالی مبانی دینی و فلسفه احکام الهی را ندارد، از این رو عمل به فرائض اسلامی موجب سعادت جامعه خواهد شد.
زکات

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، عصر امروز در نخستین جلسه شورای زکات استان، اظهار داشت: پرداخت زکات فاصله طبقاتی را در جامعه اسلامی کاهش داده و موجب تقویت روحیه امید نیازمندان می شود.

 

وی با تاکید بر این‌که هیچ یک از احکام الهی بدون دلیل و فلسفه سفارش نشده است، گفت: ذهن محدود بشری گاه قابلیت درک مفاهیم عالی مبانی دینی و فلسفه احکام الهی را ندارد، از این رو عمل به فرائض اسلامی موجب سعادت جامعه خواهد شد.

 

آیت الله شبستری کاهش فاصله طبقاتی و کمک به فقرا را از برکات زکات واجب عنوان کرد و استفاده از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی استان در راستای تبیین این امر واجب را ضروری دانست و گفت: عدالت اجتماعی تنها در سایه عمل به فرائض و احکام دینی از جمله زکات محقق می شود.

 

امام جمعه تبریز با تاکید بر گسترش فرهنگ پرداخت زکات در روستاها ادامه داد: تطهیر مال و جان از دیگر فواید این فریضه است که لحاظ دینی پرداخت آن واجب و سبب برکت مال و سلامت معنوی انسان می شود، در حقیقت پرداخت زکات موجب کاهش فقر و ارتقای سطح رفاهی روستائیان خواهد بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عدم پرداخت زکات از سوی عده ای از مردم تصریح کرد: دولت نیز باید بر اساس وعده ای که داده، معادل زکات پرداختی از سوی روستاییان، برای اجرای طرح های عمرانی در همان روستاها هزینه کند و روستائیان در عمل شاهد آبادانی مناطق خود باشند.

 

همچنین حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی و دبیر شورای زکات استان در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این شورا طی سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در سال 90 نزدیک به 15 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری شده است.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی، این میزان زکات پرداختی را بسیار اندک اعلام کرد و افزود: امیدواریم با همفکری اعضای شورای زکات استان و همکاری مردم خداجوی استان این میزان در سال‌جاری رشد قابل توجهی کند./935/پ203/ب

ارسال نظرات