۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۳۹۷

دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی با علما و روحانیان بستان‌آباد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، استاندار آذربجان شرقی در سفر یک روزه به بستان‌آباد، با مبلغان، علما و روحانیان این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.
ديدار استاندار آذربايجان شرقي با روحانيان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی امروز در همایش مبلغان دینی، علما و روحانیان شهرستان بستان آباد اظهار داشت: دولت های نهم و دهم همواره نسبت به روحانیان و علما احساس تعلق خاطر دارد.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نگاه ویژه دولت نسبت به توسعه و گسترش مدارس علمیه در شهرستان‌ها افزود: اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی از روحانیت نشأت گرفته و هرجایی که روحانیان حضور داشته اند، اثرگذاری منابع و سرمایه ها را شاهد بوده ایم.

 

وی همچنین با تاکید بر تمرکز فعالیت های فرهنگی شهرستان ها با محوریت مصلی، آمادگی دولت را برای احداث خانه های عالم روستایی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است، بایستی فعالیت‌های فرهنگی، عقیدتی و تبلیغی در شهرها و روستاها با محوریت مصلاها، مساجد و جهت‌دهی روحانیان باشد.

 

بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر رویکرد مردم و مسؤولان در جهت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: همراهی و تعامل روحانیت و دولت برای آگاه سازی مردم و همراه کردن آنان با برنامه های اقتصادی کشور ضرورتی مهم و انکارناپذیر است.

 

وی ادامه داد: همراهی گروه های مرجع جامعه از جمله روحانیت به واسطه ارتباط نزدیکی که با مردم دارند، اثرگذاری تصمیمات دولت را افزایش می دهد، چراکه امروز نیازمند وحدت و همدلی مردم و نظام برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی استکبار جهانی هستیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که اهداف سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی باید در عمل تحقق یابد، گفت: باید خود را با شرایط واقعی اقتصاد آزاد تطبیق دهیم حمایت از تولید ملی شرط اساسی واقعی شدن شرایط اقتصادی و بهره وری بیشتر امکانات و سرمایه های ملی است.

 

وی تحقق کامل هدفمندی یارانه را موجب رونق اقتصادی و توانمند شدن گروه های ضعیف جامعه دانست و تاثیرگذاری موضوعات اقتصادی بر شئون مختلف جامعه را غیرقابل انکار عنوان کرد و گفت: کشور ما در شرایط کنونی درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان شده و رهبری، راهبردهای اقتصادی را به عنوان محور تلاش مسوولان کشور در چند سال گذشته تعیین کرده اند.

 

علیرضابیگی در پایان خواستار همت مضاعف اهل علم و روحانیان با استفاده از فرصت ارتباط با مردم و روشنگری در رستای افزایش تولید و تلاش در جهت رونق اقتصادی کشور شد و گفت: روحانیت می تواند با تشریح اهمیت و ضرورت توسعه بخش کشاورزی، جوانان را برای ورود به این عرصه آماده کنند.

 

همچنین حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت اظهار داشت: دولتمردان جمهوری اسلامی تربیت شده منبر و محراب هستند و امروز شاهد دولتی هستیم که ارتباط با روحانیت را باور قلبی خود می داند و به آن افتخار می کند.


وی با بیان این‌که دولت همواره نیازمند نیروی انسانی متخصص و متعهد بوده است، خاطرنشان کرد: نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در مسائل اخلاقی و تربیتی انکارناپذیر است، امروز علما با ارائه نکته نظرات ارزشمند خود در عرصه‌های مختلف، یاور دولت در خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم انقلابی ایران هستند.


حجت الاسلام احمدی با تاکید بر این‌که روحانیت در خط مقدم نظام اسلامی قرار دارد، افزود: رسالت خطیر روحانیت در شرایط افزایش تحریم‌های غرب علیه کشور، تبیین اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی می باشد که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر شناخت و اهمیت این اقتصاد تاکید فراوان داشته اند.


مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت انسجام و همدلی قوای کشور و همراهی مردم را برای مقابله با توطئه های دشمنان ضروری دانست و افزود: تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اساسی است که همه بخش های کشور باید مولفه های آن را سرلوحه تلاش خود قرار دهند. 


وی ولایت‌مداری مردم و مسؤولان را شرط موفقیت در عرصه مقابله با تحریم‌ها دانست و افزود: استکبارجهانی بیش از هر زمان دیگری به نقش و اهمیت جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران پی برده است، از این رو به دنبال تضعیف رهبری و مرجعیت در کشور است، روحانیت رسالت خطیری در تبیین اندیشه‌های ولایی بر عهده دارد.
 
حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اتخاذ اقتصاد مقاومتی، بر اهمیت نقش روحانیان در روشنگری مردم در این خصوص تاکید کرد و گفت: تبیین اوضاع اقتصادی کشور توسط روحانیان و روشنگری در جمع مردم، می تواند توطئه دشمنان برای ایجاد سستی در باورهای مردم را خنثی کند.

 

گفتنی است، در پایان این همایش تعدادی از علما، مبلغان شهری و روستایی و همچنین ائمه جماعات بستان آباد به تشریح مسائل فرهنگ، عقیدتی و اقتصادی مناطق تبلیغی خود پرداختند./935/پ202/ب

ارسال نظرات