۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۷۶۹
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

غلبه بر جنگ نرم دشمن نیازمند تلاش مضاعف و دقیق رسانه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شغل خبرنگاری را مطابق با رسالت های دینی دانست و گفت: اگر رسانه ای برای ابلاغ پیام دین پیام دین تلاش کند، راه انبیای الهی را در پیش گرفته است.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره عصر ارتباطات و جنگ رسانه ای، رسالت رسانه های داخلی در این عرصه را بسیار سنگین توصیف کرد و اظهارداشت: اگر بخواهیم در جنگ نرم بر دشمنان پیروز شویم باید در حوزه رسانه تلاش مضاعف داشته باشیم تا اطلاع رسانی دقیق و به موقع و با کیفیت بالا صورت گیرد.

وی با اشاره به نقطه قوت دشمنان در فضای رسانه ای و امکانات گسترده و سرمایه گذاری عظیم آنها در این عرصه، گفت: اگر در مقابل هجمه رسانه ای دشمن کوتاهی کنیم آسیب های جدی بر ما وارد می شود؛ از الزامات جنگ نرم همین رسالت و مسؤولیت سنگین است که بر دوش رسانه ها گذاشته شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اساس منطق دین وظیفه سنگین خبرگزاری‌ها را ابلاغ پیام دین به مردم دانست و افزود: اگر رسانه ای طبق رسالت دینی خود عمل کند ادامه دهنده کار پیامبران است؛ در این شرایط که دشمن درصدد آسیب زدن به اصل نظام است، حمایت و دفاع از نظام بالاترین خدمت به مردم کشور است.

 امید بخشی رسالت سنگین رسانه ها است

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، افشاگری دروغ های نظام استکباری و ایادی آنان در صحنه داخلی و بین المللی را یکی از مهم ترین رسالت رسانه ها عنوان کرد و گفت: باید کاری کرد تا جهانیان بفهمند که مدعیان دروغین عدالت و حقوق بشر، می خواهند با سوء استفاده از مفاهیم ارزشی بر کشورهای دیگر مسلط شوند.

وی افزود: رسانه ها با تبیین آرمان‌های انقلاب و آگاهی دادن مردم نسبت به پیشرفت های عظیم و توانمندی های شگفت انگیز بدست آمده در سایه انقلاب، می توانند روحیه امید را در جامعه تداوم بخشند؛ همچنین این واقعیت را برای مردم تشریح کنند که ایستادگی پای آرمان های کشور هزینه دارد و هرچقدر آن آرمان ارزشمندتر و بزرگ تر باشد هزینه بیشتری باید پرداخت.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با بیان این‌که مواجهه با مشکلات و سختی‌ها در طول تاریخ و از آغاز حرکت انبیا وجود داشته است، گفت: در کشور ما نیز از آغاز نهضت امام(ره) با چالش های فراوانی روبرو بوده ایم، اما به برکت رهنمودهای امام(ه) و مقام معظم رهبری به سلامت آن‌ها را پشت سر گذاشتیم.

این استاد حوزه و دانشگاه، با ابراز امیدواری از تبدیل کردن تهدیدها و تحریم های اخیر دشمنان به فرصت‌هایی برای پیشرفت بیشتر، اظهارکرد: نشانه های شکست غرب در این تحریم ها آشکار شده است و با این کارشان خود را دچار مشکلاتی کرده اند؛ اگر رسانه ها بتوانند نقش خود را در تبیین درست موقعیت، به خوبی ایفا کنند گام مهمی در جهت رفع این چالش ها برداشته خواهد شد.

شناخت صحیح از وضعیت خود و دشمن لازمه واقع گرایی آرمانی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، لزوم آرمان گرایی واقع بینانه را در تعیین چشم انداز مطلوب بر اساس ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: نباید از واقعیت ها غافل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی واقعیت ها را به دو دسته مثبت و آسیب زا تقسیم بندی کرد و ابراز داشت: باید فرصت ها و توانمندی های خود را بشناسیم و توطئه ها و ترفندهای دشمن را نیز آن طور که هست شناسایی کنیم، در توانمندی دچار اغراق نشویم و درعین حال پیشرفت های خود را نیز کوچک نشمریم.

وی در خصوص بزرگنمایی کاذب نقاط قوت دشمن گفت: دشمن می خواهد خود را ابرقدرت معرفی کند، ما نباید با این باور دچار خودباختگی شویم، همچنین نباید برخلاف واقع توانایی های شان را ناچیز انگاریم.

نقش بی بدیل رسانه ها در مقابله با تحریم ها و تهدیدها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نقش رسانه ها را در شناساندن واقعیت ها مهم دانست و تأکید کرد: رسانه ها نباید نسبت به تهدیدها و تحریم ها سیاه نمایی کنند و باید ارزش های اصیل را به خوبی برای جامعه مشخص کنند تا با یادآوری آرمان ها آینده روشنی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند به خوبی ترسیم شود.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، بابیان این‌که ترویج و گسترش توانمندی ها موجب اعتماد و امیدواری مردم نسبت به نظام می شود، گفت: دشمن می خواهد تردید و بی اعتمادی، ضعف و ناامیدی بین مردم رواج یابد، اگر رسانه های جمعی در جهت حفظ نشاط و امید مردم تلاش کنند و به یقین همان گونه که تا کنون بر مشکلات پیروز شده ایم از این پس نیز پیشرفت چشمگیری و روز افزون خواهیم داشت./928/ت302/ج

ارسال نظرات