۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۶۲۹۸

همایش ائمه جماعات مساجد تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته جهانی مساجد، همایش مشترک ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج تبریز برگزار شد.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته جهانی مساجد، امروز همایش بزرگ ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج تبریز با حضور آیت الله مجتهدشبستری در سالن اجتماعات سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

امام جمعه تبریز در سخنانی با تاکید بر توجه ویژه متولیان مسجد بر کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد اظهار داشت: احیای جایگاه اصلی مساجد یکی از آرمان های انقلاب اسلامی بوده است، برای تحقق کامل این مساله بایستی دست اندرکاران امور مساجد با امام جماعت مسجد همکاری و تعامل داشته باشند.

 

وی با تاکید بر این‌که روحانی هر مسجد مسؤول فعالیت ها و برنامه های آن محسوب می شود، خاطرنشان کرد: تفرقه و اختلاف نظر میان متولیان مساجد به هیچ وجه شایسته نظام اسلامی نیست، در حقیقت تفرقه افکنی یکی از ترفندهای دشمنان برای دوری مردم به ویژه جوانان از مساجد است.

 

آیت الله شبستری خواستار تعامل، هم اندیشی و عدم موازی کاری میان متولیان امور مساجد شد و گفت: اختلاف سلیقه و نظر امری طبیعی است، اما نباید تبدیل جدل و یا سهم خواهی در فضای معنوی مسجد شود، شأن مساجد در نظام اسلامی بسیار فراتر از آن است که عده ای با کوته‌فکری بخواهند آنان را متزلزل کنند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تشریح جایگاه مساجد در صدر اسلام اظهار داشت: مساجد در دوران پیامبر اسلام نه تنها محل عبادت، بلکه مرکز تفکر، تعقل و تصمیم‌گیری های کلان جامعه اسلامی بودند، با چنین اوصافی رسالت ائمه جماعات مساجد در احیای جایگاه اصلی این اماکن الهی بسیار خطیر به نظر می رسد.

 

وی خواستار جذب جوانان به فعالیت های مسجدی شد و گفت: بهره مندی از شیوه های جذاب، جوان‌پسند و ابتکاری در مشارکت جوانان در فعالیت های مسجدی، هنر متولیان مساجد است، در غیر این‌صورت دشمنان دام‌های به ظاهر زیبایی برای به دام افتادن جوانان ایرانی پهن کرده اند.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر نقش محوری روحانیان در اتفاق نظر و تعامل میان متولیان مساجد گفت: هر مسجد در هر محله بایستی تبدیل به پایگاه فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی و معرفتی برای اهالی آن منطقه شود، در غیر این صورت با آرمان های اصیل انقلاب اسلامی فاصله خواهیم گرفت.

 

همچنین سردار علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد استان و تبریز پرداخت./935/پ202/س

 

ارسال نظرات