۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۳۷۴۳۶

نخستین ویژه نامه همایش بین المللی اخلاق و ادیان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین ویژه نامه علمی اطلاع رسانی همایش بین المللی اخلاق و ادیان منتشر شد.
همايش اديان و اخلاق

 

ابوالفضل خراسانی، معاون پژوهشگاه علوم وحیانی معارج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که دین و اخلاق به عنوان دو منبع هدایت و سعادت، همیشه مورد توجه و اهتمام جامعه بشری بوده و است، خاطرنشان کرد: این دو موضوع از همان ابتدای رواج مباحث عقلانی و فلسفی از موضوعات همیشگی اندیشمندان و مکاتب فکری و فلسفی بوده است.

 

معاون پژوهشگاه علوم وحیانی معارج گفت: اخلاق دینی، بخش عظیمی از معارف و توصیه های همه ادیان در طول تاریخ بوده و از حیث عقلانیت، رابطه متقابل، تأثیر دین در تشکیل اخلاقی کامل در جامعه بشری و توان مبانی اخلاق دینی در حل مسائل مربوطه، معمولا آوردگاه اندیشه و قلم اهل فکر بوده و آثار و پژوهش های متعددی را موجب شده است.

 

وی با بیان این که همایش بین المللی اخلاق و ادیان به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار می شود، یادآور شد: در راستای غنی‌سازی پژوهش‌های حوزه اخلاق و دین، بررسی منابع، مواد و توان ادیان در حوزه مسائل اخلاقی، جلب پژوهش های کاربردی و ارائه پژوهش هایی در معرفی اخلاق اسلامی این همایش برگزار می شود.

 

خراسانی با اشاره به این که اولین ویژه نامه علمی اطلاع رسانی داخلی همایش بین المللی اخلاق و ادیان منتشر شد، خاطرنشان کرد: در این ویژنامه دیدارهای اعضای ستاد برگزاری با آیت الله جوادی آملی، گفت و گوهایی با حجت الاسلام احمدی رییس همایش بین المللی اخلاق و ادیان و حجت الاسلام حسینی دبیر اجرایی همایش منتشر شده است.

 

معاون پژوهشگاه علوم وحیانی معارج با اشاره به این که مطالبی با عناوین بذر اخلاق در دین، بایسته های مطالعه اخلاق در ادیان، اخلاق نقد مذاهب در اولین ویژه نامه همایش انتشار یافته است، گفت: مطالب فوق به همت خلیل قنبری، قاسم جوادی، دکترفرهودی، دکتر پارسانیا و دیگر عزیزان منتشر شده است./950/ت303/ب

ارسال نظرات