۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۰۶۲

آمریکا مخالفان سوری را ناامید کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر اجرایی کمیته هماهنگی ملی مخالف سوریه، گفت: سفیر آمریکا در آوریل سال 2011 با ما دیدار کرد و گفت که برای مداخله نظامی آماده نیستیم.
گروه هاي مسلح در سوريه

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود مرعی در گفت‎وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: با وجود اینکه سفیر آمریکا در آوریل سال 2011 در دیدار با ما از آماده نبودن این کشور برای مداخله نظامی در سوریه خبر داده است، اما مخالفان خارجی در شورای ملی برای مداخله خارجی سروصدا می کنند.

 

عضو دفتر اجرایی کمیته هماهنگی ملی مخالف سوریه با اشاره به اینکه مداخله خارجی در سوریه وجود نخواهد داشت، گفت: آنها مردم سوریه را در خصوص مداخله خارجی دچار توهم و گرفتار کرده اند.

وی افزود: ما از ابتدا مخالف مداخله نظامی بوده ایم و معتقدیم که مداخله نظامی صورت نخواهد گرفت، چون این مداخله به فاجعه در سوریه منجر خواهد شد.

 

مرعی هر گونه فشار خارجی بر کمیته هماهنگی را رد کرد و گفت: تصمیم گیری ما مستقل است و تغییر باید به دست سوری ها صورت گیرد، ما دنباله رو هیچ کشوری نه آمریکا و نه کشورهای عربی نیستیم.

 

مخالف نظام سوریه با اشاره به کنفرانس اخیر مخالفان داخلی در دمشق، گفت: برای اولین بار در تاریخ سوریه کنفرانسی در دمشق با حضور طرف های بین المللی، منطقه ای و عربی و با حضور نیروهای مخالف متشکل از 16 حزب علاوه بر شخصیتهای ملی و جوانانی از جنبش مردمی و مشارکت روسیه، چین، ایران، الجزایر، مصر، هند، نماینده اتحادیه اروپا و نماینده اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به سوریه برگزار شد.

 

عضو دفتر اجرایی کمیته هماهنگی درباره حضور روسیه در این کنفرانس، گفت: روسیه نقشی مهم و تضمین کننده برگزاری آن بود؛ زیرا برخی طرف ها در سوریه نمی خواستند این کنفرانس برگزار شود.

 

محمود مرعی، افزود: آنچه پس از این کنفرانس مهم است، تشکیل کمیته ای برای پیگیری تصمیمات و زمینه سازی برای دستیابی به راه حل سیاسی مسالمت آمیز برای بحران سوریه است؛ بنا براین در روزها و هفته های آتی کار جدی و مهمی برای اجرای این تصمیمات و توصیه ها خواهیم داشت./902/د101/ک

ارسال نظرات