۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۱۶۰

جشنواره سراسری عکس رضوی به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت جشنواره سراسری عکس رضوی با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد.
جشنواره امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز جشنواره امام رضا(ع) را فرصت مغتنمی برای حضور هنرمندان متعهد و دین محور دانست و گفت: جشنواره رضوی مجمع دل عشاق و کهکشانی برای معراج دلدادگان است.

 

وی با بیان این‌که امسال در دهمین دوره این جشنواره زمینه ظهور و بروز استعدادهایی را فراهم آورده و عامل اشاعه بیش از پیش اندیشه اسلامی شده است، گفت: هنر بهترین ابزار برای تبیین عشق و ارادت به امام رضا (ع) بوده و در این میان هنرمندان غبار حرمش را کحل بصر نموده و با آهنگ زنگین یا ثامن ‌الحجج زنگار از آینه‌ی دل می زدایند.

 

داننده خاطرنشان کرد: شمس الشسموس آسمان ولایت و امامت بار دیگر تابیدن گرفت و هبوط این انوار جانبخش، ماسوا را به جنبش آورده و سینه‌ مشتاق دانه‌های مستعد رویش را شکافته و جوانه‌های عشق را رویاند. اکنون ایران اسلامی چنان با آبی بیکران آسمان هشتم درهم آمیخته که هفت آسمانش نام او را زمزمه می‌کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: هنر صیقلی‌ترین آینه برای نمایاندن جلوات جمال حضرت دوست و هنرمندان آینه گردانان بزم محبت اویند که اکنون جشنواره رضوی درختی پربار گشته که ریشه‌ آن در دل مشتاقان مستحکم شده و ثمر آن کام عاشقان را شیرین می‌سازد و در این میان جشنواره عکس رضوی تصاویر ارادت به امام رحمت را در یادها ماندگار می‌سازد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آموزه های ائمه معصومین(ع) حبل المتین و عروه الوثقی در فهم معانی قرآن است، قرآن فصل مشترک و پیامبر(ص) نقطه عطف میان مسلمانان است و هر توهینی به ساحت اسلام و قرآن پذیرفته نیست.

 

داننده ضمن محکوم کردن اهانت دشمنان اسلام به مقدسات دینی مسلمانان اظهار داشت: دشمنان از هر راهی برای تضعیف این نظام ارزشمند وارد عمل شده‌اند و امروز نیز این دشمنی‌ها از ترور به توهین کشیده شده و چهره حقیقی دشمنان اسلام را بیش از پیش آشکار کرده است، اما حضور به موقع و کوبنده مسلمانان این حرکت شنیع را محکوم کرد.

 

بنا بر این گزارش، هیات داوران شامل محمد مهدی رحیمیان،فرهاد سلیمانی،اسماعیل عباسی،سید عباس میرهاشمی و مجید ناگهی پس از بررسی 2816 اثر رسیده به دبیرخانه در نهایت 48 تک عکس را برای ارایه در نمایشگاه جشنواره سراسری عکس رضوی برگزید.

 

بر این اساس، سیدمحسن سجادی از تهران به عنوان نفر اول، مهدی طاهری از تهران به عنوان نفر دوم، مهدی مصباحی از مشهد به عنوان نفر سوم، سجاد انتظارمهدی از مشهد به عنوان نفر چهارم، امین خسروشاهی از مشهد به عنوان نفر پنجم، سیدصادق حسینی از شیراز به عنوان نفر ششم، وسف‌ اکبری پابندی از تبریز به عنوان نفر هفتم، عطا رنجبرزیدانلو از قوچان به عنوان نفر هشتم، محمود بازدار از مشهد به عنوان نفر نهم، فاطمه قلویسی از زنجان به عنوان نفر دهم و رضا نظام‌دوست از مشهد به عنوان نفر یازدهم معرفی شدند.

 

گفتنی است، جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، شورای فرهنگ عمومی استان، انجمن هنر عکاسی و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار شد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات