۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۴۰۲۷۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

جهاد امروز طلاب در تحصیل و تهذیب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام لطیفی گفت: اگر دیروز نیاز به حضور در میدان های نبرد داشتیم، جهاد امروز طلاب مجاهدت در تحصیل و تهذیب است.
حجت الاسلام محمود لطيفي، مدير استاني جوزه هاي علميه آذربايجان شرقي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه تبریز که در تالار علامه امینی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل تعابیری حکیمانه از دوران دفاع مقدس دارند که مرور آن منویات روشنگر راهگشای مشکلات امروز است.

 

وی خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی را عامل خودکفایی کشور و صدور انقلاب اسلامی دانستند؛ ایشان می فرمودند ما با دفاع مقدس دوستان و دشمنان خود را شناختیم و ابهت شرق و غرب را شکستیم.

 

حجت الاسلام لطیفی خطاب به طلاب جوان حوزه علمیه تبریز گفت: آنان که به تازگی وارد حوزه شده‌اند، بدانند وارد حجره‌هایی می شوند که هنوز عطر شهدایش از میان ما نرفته، اگر دیروز نیاز به حضور در میدان های نبرد بود، جهاد امروز طلاب مجاهدت در تحصیل و تهذیب است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در ادامه با تشریح خاطراتی از طلاب شهید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز تصریح کرد: گمان می کردیم که در انقلاب اسلامی آنان که امام راحل دیدند، دیگر راه طلحه و زبیر را نمی روند، گمان می کردیم آنان که راه و سخن شهید بهشتی را شنیدند، دیگر راه غیربهشتی نمی روند.

 

وی افزود: گمان بر این بود؛ آنان که شهید مدنی را دیدند و دعای شهادتش را شنیدند دیگر از منیت‌ها دور خواهند بود، اما افسوس که در برخی مسائل راه به بیراهه رفته‌ایم و هنوز حوزه و دانشگاه ما مترجم نشخوارهای غربی هستند.

 

حجت الاسلام لطیفی با تاکید بر این‌که اگر راه و رسم شهدای طلبه و روحانی را ادامه دهیم، حسرت فرصت‌های از دست رفته را نخواهیم خورد، گفت: امروز نیازمند الگوپذیری از سیره شهدای روحانی برای حضور در صحنه و تبلیغ دین رسول الله هستیم.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم حجج اسلام کاملی‌فر رزمنده دوران دفاع مقدس، مهدوی روحانی جانباز اهل ترکیه‌، عالی آزاده جنگ تحمیلی، طهماسبی ایثارگر و رزمنده دوران دفاع مقدس و سرایی جانباز شیمیایی و همچنین پدر شهیدان احمد و بیوک مرشق‌گیر به بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی پرداختند./935/پ202/ع

ارسال نظرات