۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۴۱۰۰۱
حجت الاسلام قهرمانی:

مناسک عبادی حج تجلی اقتدار سیاسی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی مناسک عبادی کنگره معنوی حج را تجلی اقتدار سیاسی جهان اسلام دانست و افزود: امت های اسلامی باید از این ظرفیت درجهت همگرایی دینی و طنین انداز کردن ندای توحید و یکتاپرستی استفاده کنند.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به دستاوردهای معنوی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی کنگره بین المللی حج گفت: یکی ازمهمترین دستاوردهای حج نمایش عزت و عظمت جوامع اسلامی و ارزش های دینی در جهان است وحجاج باید ابراهیم وار مناسک عبادی و سیاسی حج را بجا آورند.

 

وی با اشاره به نشانه های حج مقبول، به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: شایسته است عمل به دستورات ائمه اطهار(ع) زینت بخش کردار و گفتار حج گذاران باشد و افراد باید رعایت تمام شئونات اسلامی و اخلاقی یک مسلمان واقعی و اصولی شیعی و همچنین احترام به ارزش های سیار ادیان و فرق مذهبی، با خضوع و تواضع در این مراسم شرکت کنند و از این فضای معنوی برای نزدیکی به قرب الهی بیشترین بهره را ببرند.

 

این مسؤول چنگ زدن به ریسمان الهی و همچنین انس با آیات کلام وحی و حرکت در مسیر و سیره اهل بیت(ع) را از راهکار حفظ معنویت حج پس از بازگست از این سفر عنوان و خاطرنشان کرد: حج واقعی زمانی میسر می شود که حاجی بتواند بر عهد و پیمانی که در محضر خداوند برای دوری از محرمات و انجام واجبات گذاشته است در همه حال پایبند باشد و لحظه ای از حضور و یاد خدا غافل نشود.

 

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه افراط و تفریط حج گذاران در تهیه کالاهای غیر ضروری به عنوان سوغاتی در موسم حج را یکی از آسیب های جدی عنوان و اظهار داشت: ایام حج فرصتی برای بهره مندی از فضائل و برکات معنوی است که برخی از افراد از این فرصت برای خرید و بازار گردی در بازارهای عربستان استفاده می کنند که جز خروج سرمایه های ملی از کشور سودی ندارد.

 

به گفته این مسؤول، اگر زائر خواست به عمل مستحبی خرید سوغاتی برای آشنایان و بستگان خود اقدام کند، بهتر است هدیه را پیش یا پس از برگشت از مکه مکرمه از کشور خود تهیه کند و از این طریق در تحقق شعار سال مبنی برحمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، سهم داشته باشد.

 

حجت الاسلام قهرمانی به حکم خرید از بازارهای عربستان اشاره کرد و افزود: امروز رهبری به عنوان نائب امام زمان(عج) تکلیف همه را مشخص فرموده و خرید از بازارهای عربستان و کفار را به‌دلیل تقویت اقتصاد دشمنان اسلام و روانه شدن اموال مسلمانان و تشیع به خزانه دشمن به‌ویژه آمریکا و رژیم منفور صهیونیستی جایز نمی دادنند./936/ت302/ب

ارسال نظرات