۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۸۴
از ابتدای امسال؛

150 مسجد مازندران مرمت و بازسازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از اختصاص اعتبار یک و نیم میلیارد ریالی این اداره کل برای بازسازی، بهسازی و اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی مساجد استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از اختصاص اعتبار یک و نیم میلیارد ریالی این اداره کل برای بازسازی، بهسازی و اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی مساجد استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

 

وی با بیان این که این میزان اعتبار از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش و نیکوکار در بین 150 مسجد استان توزیع شده است، افزود: این سازمان هر ساله کمک های متعددی را در قالب بهسازی، تجهیز و نوسازی صرف مساجد استان می کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار و 500 مسجد در استان، اظهار داشت: مساجد در تاریخ اسلام همواره مهم ترین پایگاه معنوی برای جامعه اسلامی بوده و هستند.

 

وی از مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه وحدت امت اسلامی یاد کرد و بیان داشت: رونق گرفتن فعالیت‌های تربیتی مساجد گام بلندی در مسیر اعتلای فرهنگ غنی اسلامی است زیرا راهکار مقابله با آن فعالیت فرهنگی و هنری است.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مساجد مهم ترین پایگاه شعائر دینی و سنگر دائمی تداوم ارزش های اسلامی در جامعه است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از گام های اساسی و موثر جهت رسیدن مسجد به اسلام راستین و کمال است که با عنایت به عمر بیست ساله این نهال ارزشمند انقلاب اسلامی معرف توانمندی ها و دستاوردهای مقدس انقلاب و اسلام است.

 

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند اتخاذ راهکار درست و اصولی و فرهنگ سازی مناسب است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به وجود هزار و 322 امامزاده و بقاع متبرکه در مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: در حال همچنین بیش از 13 هزار موقوفه متصرفی و غیر متصرفی نیز در استان شناسایی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که از جمله وظایف اصلی و اساسی اوقاف و امور خیریه اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش استان است، گفت: در همین راستا این سازمان کمک به مدارس علمیه و طلاب را در دستور کارخود قرار داده است.

 

وی با اشاره به این که اوقاف همه تلاش و سعی خود را بکار می‌گیرد تا به اجرای دقیق نیات واقفان نیک‌اندیش بپردازد، اظهار داشت: از ابتدای‌ امسال تاکنون حدود 500 میلیون ریال از نیات واقفان خیراندیش به طلاب حوزه‌های علمیه و دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت مساعدت شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: علاوه بر این از محل اجرای نیات واقفان خیراندیش مبلغ 50 میلیون ریال به مستمندان و فقرا ‌مساعدت شده است که این مبلغ از سوی ادارات اوقاف و امور خیریه از فروردین‌ماه تا پایان شهریور به این عزیزان مساعدت شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان وظایف طلاب و روحانیان را در قبال وقف و موقوفات بزرگ و سنگین توصیف کرد و گفت: وقف متعلق به همه آحاد جامعه است و بویژه طلاب و روحانیان باید وقف را تبلیغ کنند و خیران و نیکوکاران را برای این امر بزرگ، مهم و معنوی تشویق کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات