۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۰۶۹
حجت الاسلام عباسی:

سرنوشت نظام و حوزه به هم تنیده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، استقلال حوزه علمیه را به معنی عدم وابستگی به جریان های سیاسی زود گذر و مدیریت دولتی دانست و تاکید کرد سرنوشت حوزه و نظام اسلامی به هم تنیده شده است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون آموزش پیشین حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خطر برخی جریانات درون حوزه که خود را از نظام جدا می دانند  گفت: بعضی از روندها در سال های اخیر هشداری است نسبت به آینده برای ایجاد لایه هایی از تفکر جدایی دین از سیاست.

وی افزود: البته در حال حاضر اکثریت قاطع حوزه علمیه طرفدار گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی، با تاکید بر مستقل بودن حوزه علمیه از همه جریانات زود گذر سیاسی، ابراز داشت: استقلال حوزه به این معناست که حوزه علمیه از لحاظ اداره امور داخلی خود به هیچ جریان دولتی و سیاسی زود گذر وابسته نیست.

وی ادامه داد: استقلال حوزه به این معنی نیست که سرنوشت حوزه از سرنوشت نظام جداست بلکه آینده نظام و حوزه به همدیگر بستگی دارد.

مدیر مدرسه عالی حکمت و دین پژوهی جامعه المصطفی با اشاره به تجربه اندوزی دشمن از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خاستگاه نظام اسلامی ایران حوزه علمیه است و اگر خدای ناکرده به این انقلاب آسیبی برسد، حوزه و روحانیت آسیب عمیق و جدی خواهند دید.

وی با تاکید بر رابطه تنگاتنگ حوزه و نظام اسلامی در عین استقلال، ابراز داشت: استقلال حوزه از نظام در عرصه های مدیریتی و اقتصادی در واقع کمک به نظام اسلامی است.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی تاکید کرد: دیدگاه جدایی دین از سیاست از جهت مبانی اعتقادی ما کاملا مردود است و بزرگان حوزه به هیچ وجه آن را تایید نمی کند.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه اگر بخواهد افق گشا و راهنمای نظام اسلامی باشد باید پشت سر مقام ولایت نهادها و قوای درون نظام را ارشاد و حمایت کند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر هجرت فضلای سطوح عالی حوزه به استان های کشور، اظهار داشت: هجرت طلاب و فضلای سطوح عالی حوزه علمیه به استان های کشور جهت تبلیغ دین و تقویت رابطه مردم با حوزه های علمیه از ضروریات غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه برای هجرت فضلا پشتیبانی از آنها در طول هجرت و ایجاد رغبت در آنها برنامه ریزی کند؛ این موضوع به ویژه در شرایط کنونی که هجوم فرهنگی دشمن شدت یافته، بیش از هر زمان دیگری ضروری است/929/ت302/ج

ارسال نظرات