۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۳۵۲۸

راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران در بستان‎‌آباد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی از راه اندازی مدرسه علمیه خواهران در شهرستان بستان‌آباد در آینده نزدیک خبر داد.
راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران در بستان‎‌آباد

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: درخواست راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران شهرستان بستان‌آباد در شورای گسترش مدارس علمیه کشور مطرح شده که با موافقت این شورا، در آینده نزدیک شاهد پذیرش طلبه و آغاز فعالیت علمی این مرکز علوم دینی خواهیم بود.


وی با اشاره به مکان حوزه علمیه خواهران بستان آباد گفت: طبق رایزنی‌های بعمل آمده با سازمان آموزش و پرورش استان، یکی از مدارس شبانه‌روزی این شهرستان جهت آغاز فعالیت آموزشی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بستان آباد اختصاص یافته است.


حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که پیگیر راه اندازی مدارس علمیه خواهران در شهرهای سراب و هریس نیز هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال پرشور بانوان این استان برای تحصیل در علوم حوزوی، توسعه مدارس علمیه خواهران در سراسر شهرهای استان در اولویت‌ کاری مرکز مدیریت استان قرار دارد.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به روند تملک زمین و احداث مدرسه علمیه خواهران شهرک ارم تبریز اظهار داشت: با توجه به این‌که زمین مورد نظر دارای معارض بوده است، فعلا به صورت حصارکشی شده در اختیار مرکز مدیریت خواهد بود و در آینده پس از رفع موانع عملیات احداث پروژه آغاز خواهد شد.


وی با بیان این‌که امسال 12 مدرسه علمیه خواهران در استان نسبت به پذیرش طلبه اقدام کردند، گفت: هر مدرسه علمیه حداقل 25 و حداکثر 35 طلبه پذیرش داشته که حدود 420 نفر از مهر ماه سالجاری شروع به تحصیل علوم حوزوی کردند، افزون بر این‌که هم اکنون بیش از 100 طلبه به صورت حضوری و 70 طلبه خواهر به صورت غیرحضوی در سطح سه خواهران استان تحصیل می کنند.


حجت الاسلام مسعودنیا ادامه داد: زمینی به مساحت هزار مترمربع پشت مدرسه آشتاب در اختیار حوزه علمیه خواهران سطح سه تبریز قرار گرفته که پروژه احداث ساختمان جدید این مرکز آغاز و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.


وی در پایان از کسب عناوین برگزیده پنجمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران از سوی طلاب مدارس علمیه تبریز، مراغه، هادی‌شهر خبر داد و افزود: سال گذشته حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز نیز عنوان برترین حوزه علمیه خواهران کشور در عرصه پژوهش را کسب کرده بود./935/ت303/ب

ارسال نظرات