۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۴۵۵۸۱
مدیر حوزه علمیه خواهران آمل:

پژوهش محوری رکن اصلی علم آموزی در حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران آمل با بیان این که پژوهش محوری یکی از ارکان اصلی علم آموزی در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه رونق و گسترش یافته است و باید در راستای رسیدن به نقطه ای که شایسته است تلاش ارزنده ای صورت گیرد.
طلاب خواهر

خانم کبری مهربان، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که مقوله پژوهش در حوزه های علمیه یک ضرورت مهم است که همگان باید در این راستا اهتمام داشته باشند، گفت: توجه به مسأله پژوهش موجب تحول در حوزه های علمیه خواهد شد که می تواند تاثیرات ارزنده ای داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که پژوهش محوری یکی از ارکان اصلی علم آموزی در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه رونق و گسترش یافته است و باید در راستای رسیدن به نقطه ای که شایسته است تلاش ارزنده ای صورت گیرد.

 

مهربان با تاکید بر این که توجه به مقوله پژوهش موجب پاسخ گویی درست به مسائل در ابعاد گوناگون خواهد شد، گفت: پاسخگویی به شبهات و مقابله با افکار انحرافی از جمله اموری است که پژوهش در حوزه های علمیه باید در سمت و سوی آن حرکت ارزنده ای را داشته باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل گفت: پژوهش محوری از سوی حوزه های علمیه نه تنها می تواند پاسخ گوی نیازهای حوزه باشد بلکه می تواند آسیب های موجود در جامعه را شناخته و برای آن برنامه های اصولی ارائه کند.

 

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل تمام توان خود را در راستای توجه به مسأله پژوهشی به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: این حوزه علمیه توانایی آن را دارد که اگر از سوی نهادها و مراکز مختلف تقاضای پژوهش شود نسبت به پاسخ نیازمندی ها و مطالب تحقیقی و پژوهشی اقدام کند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با تاکید بر این که حوزه های علمیه پیش قراولان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند، یادآور شد: حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل به عنوان یک مجموعه فرهنگی مادر در کنار فعالیت های خود، نیازهای سایر مراجع را در بخش هایی چون تربیت نیرو تامین می کنند.

 

مهربان با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه و روحانیت امروز به عنوان ادامه دهندگان مسیر ائمه معصومین(ع) نقش مهمی در ترویج اسلام ناب بر عهده دارند.

 

وی حوزه‌های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت های برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، حوزه و روحانیت را پیشگامان اصلی ترویج اندیشه های ناب دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه همواره در مسیر تقویت اسلام ناب گام برداشته است./950/ت302/ب

ارسال نظرات